haber
hızlandırır ve motor sinir sisteminin planlanmasına yardımcı olur.
Bağların ve Kasların Esnemesi:
Bir atın üzerinde oturmak
yakınlaştırıcı kalça kaslarının gerilmesini gerektirir. Bu ata tırmanmadan
önce ön-gerilme ile gerçekleştirilir. Kas gerilmesi daha önce dar bir ata
binen binicinin giderek daha geniş bir ata binmesi ile artmaya devam
eder. Binici ata üzengisiz oturduğu için yerçekimi ön taraftaki kasların
gerilmesine yardımcı olur. Binici atın hareketlerine karşı dik oturmaya
teşvik edilirken karın ve sırt kasları gerilir. At üzerindeki rutin egzersizle-
rin sonucu olarak yuları tutmak ve kullanma işlemi gerçekleştirilirken kol
ve el kasları gerilir.
Eklemlerde Artan Hareket Aralığı:
Binicinin ata bindikçe ha-
reket aralığı artar. Hareket aralığı ayrıca ata binme ve attan inme, ata sarıl-
ma, atı tımar etme hareketleri ve ders sırasındaki egzersizler
ile artar.
Gelişen Solunum ve Kan dolaşımı:
Normal olarak ata binmek bir kardiyovasküler
egzersiz olarak kabul edilmese dahi, atın
koşması ve yürümesi solunumu ve kan dola-
şımını arttırır.
Sindirim Sisteminin Gelişimi:
Tüm
egzersiz türleri gibi ata binmek de iştahı
açar. Sindirim sistemi canlandırılır ve sin-
dirme etkinliği artar.
Duygusal Bütünleşme:
Ata dokunmak,
dokunma duyularını canlandırır. Atın hareke-
ti, yönünü ve hızını değiştirmesi ile vestibüler
sistemi uyarır. Bir ahır ve çiftlik ortamındaki çeşitli
kokular da koku alma sistemini uyarır. Atı kontrol
etmek için göz kullanılır. Bir çiftlikteki çeşitli sesler de işitme
sisteminin uyarılmasına neden olur. Bu duyuların tümü birden birlikte
çalışır ve ata binme hareketinde entegre olur.
At Binmenin Çocuklarda Sağladığı Faydalar:
• Psikolojik Faydalar:
Mutluluk Hissi:
Ata binmek çocuklar için eğlenceli bir etkinliktir.
Çocukların at binerken mutlulukları yüz ifadelerine yansımaktadır.
Artan Kendine Güven Duygusu:
Çocukların kendisinden çok
daha büyük ve güçlü bir hayvanı kontrol etme becerisi,
onlara kendine güven duygusunu kazandırır.
• Eğitime Yönelik Faydalar:
Okuma Gelişimi:
Bir insanın okumaya
başlamadan önce şekiller, boyutlar ve hat-
ta renkler arasındaki farklılıkları tanıması
gerekir. Bu farklılıklar at üzerinde oyunların
ve aktivitelerin bir parçası olarak daha kolay
öğretilebilir. Öğrenmek binicilik dersinin bir
parçası olduğunda daha az direnç gösterilir.
Parkurda oluşturulacak işaretler sayesinde harf-
ler öğrenilebilir ve sözcükler ayrı ayrı okunarak
aynı şekilde kelimeler de öğretilebilir. Çıkış, teh-
like, dur işaretleri içeren oyunlar vb. okumak dahil
önemli hayat becerilerinin öğretilmesinde yardımcı
olur.
Matematik Gelişimi:
Atın attığı adımlar, parkurda bulunan nesneler
ve hatta atın kulakları ve bacakları sayılarak sayma becerisi; oyunlar vası-
tasıyla da toplama ve çıkarma öğretilebilir. Kavramlar oyunlarla öğretildiği
için öğrenmeye karşı direnç daha azdır.
• Sosyal Faydalar:
Arkadaşlık:
Ata binmek tek başına yapılan bir aktivite gibi görünse
de gruplar halinde gerçekleştirilir. Biniciler ortak bir at sevgisini ve ortak
binicilik deneyimini paylaşırlar ve bu paylaşım bir arkadaşlık oluşturmak
için iyi bir temeldir.
Saygının ve Hayvan Sevgisinin Gelişmesi:
Atlar büyük
ölçüde bakım ve ihtimama gereksinim duyarlar. Bir süre sonra biniciler
hayvanlara yürekten bağlanırlar. Onlara karşı ilgileri artarken bakı-
mını da yapmayı öğrenirler. Çocuklar böylece önce atın ihtiyaçlarını
karşılamayı öğrenirler.
Artan Deneyimler:
Binicilikte kazanılan deneyim türleri sonsuz-
dur. Ata sarılmaktan ve onu tımar etmekten at sürmeye, at gösteri-
lerine gitmekten atın bir parçası olmaya kadar binici sürekli olarak
deneyim kazanır ve gelişme gösterir.
Eğlenmek:
Hiç şüphesiz ata binmek eğlencelidir. Biniciler her ka-
tıldıkları derste heyecan ve zevki daha fazla hissederler. Açık ve kapalı
manejler, çim biniş alanları, atlı safariler, bay bayan giyinme soyunma
odaları ve binişlerin izlenebileceği 500 m2 bistrosu ile İksir Atlı Spor
Merkezi’nin ayrıcalıklarıyla muhakkak tanışın.
243




