Table of Contents Table of Contents
Previous Page  309 / 388 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 309 / 388 Next Page
Page Background

haber

307

“Bugün sadece İstanbul’da farklı firma ve kurumların desteğiyle önemli sayıda Mobilya AVM

projeleri gündemdedir. Doğru yönetilirse başarılı olabileceğine inandığımız bu tarz projeler

konunun üst yapı bölümüne odaklanırken, başta üretim yerleri ve koşulları ile tedarik zincirinin

yapısı gibi alt yapı ve organizasyon sorunları çözülmeden eksik kalacaktır.“

Nitekim yapısal bir çerçevede değerlendirilecek bir mobilya sektörünün

kısa ve orta vadede ara eleman sorunu, iş ve işçi güvenliği, tasarım-arge-

inovasyon, markalaşma, kümelenme, nitelikli fuarlar, uygun üretim yer

ve koşulları, güncel pazarlama stratejileri gibi alanlarda kaydedeceği

ilerlemeler bu yolda en önemli adımlar olacaktır.

Fakat tüm bunlardan daha önemlisi bir zihniyet değişikliği ve

perspektifimizi yenileme ihtiyacıdır. Uzun uzadıya yazdığımız üzere artık

arkamızdan esen ve biz yürümeye niyet etsek koşturacak güçte bir rüzgâr

yok. Bu rüzgâr önce kesildi. Şimdi ise tam karşımızdan esiyor. Vazgeçme

ya da geri çekilmeyi bir seçenek olarak bile kabul edemeyeceğimize göre

elimizde sadece “rüzgâra karşı yürümek hatta koşmak tek alternatifimiz

olarak duruyor. Unutmayalım rüzgârın lehimize dönmesini bekleyecek

vaktimiz yok. Hatta bir fırtına yaklaşıyor bile olabilir.

Ancak bugüne kadar ülkenin diğer sektörlerinin çok üzerinde büyüyen,

ihracatı ithalatını neredeyse üçe katlayan, en az ithal girdi ile mamul madde

üreten sektör olan mobilyanın durması beklenmemelidir. Her şeyden

önemlisi müthiş bir girişimci kitlesi dünyanın her yerini pazar olarak

görecek kadar uƨu açık ve enerjik. Ayrıca çok değerli bir zanaatkâr gelenek

var ki endüstri-tasarım ve pazar arasındaki bağın en önemli çimentosu

olarak bizi öne çıkarıyor. Tabii son yıllarda yapılan muazzam teknoloji

yatırımları ile seri ve standart üretim yapan firmalarımızın küresel piyasada

güçlerinin artması da olumlu bir faktördür.

Türk mobilya sektörü olumlu-olumsuz tüm ihtimalleri göz önüne

alarak yeniden bir değerlendirme yapmak ve bunun sonunda

gerekirse rüzgâra koşmak için hazırlıklılarını tamamlayacaktır.