Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  327 / 388 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 327 / 388 Next Page
Page Background

gezi

galata köprüsü

325

Köprü geçiş ücretleri:

Serbest:

Ordu ve kanun uygulayıcı personel, görevdeki

yangın söndürücüler, rahipler

5 para:

Yayalar

10 para:

Sırtı yüklü insanlar

20 para:

Sırtı yüklü hayvanlar

100 para:

At arabası

3 para:

Koyun, keçi ve diğer hayvanlar.

Yıllar içinde Cisr-i Cedid’in yerine yeni Galata

köprüleri yapılmakla beraber, köprü geçiş ücreti 31

Mayıs 1930’a kadar köprünün her iki sonunda ayak-

ta duran beyaz üniformalı memurlarca toplandı.

Köprüye ‘Cisr-i Cedid’, ‘Valide Köprüsü’, ‘Yeni

Köprü’, ‘Büyük Köprü’, ‘Yeni Cami Köprüsü’, ‘Gü-

vercinli Köprü’ adları takılmıştı. Köprünün Karaköy

tarafında, yeni köprünün Sultan Abdülmecid Han

tarafından inşa ettirildiğini belirten Şinasi’nin bir

beyti vardı. Köprünün üzerinden ilk geçen Sultan

Abdülmecid idi. Altından geçen ilk gemi ise Fransız

kaptan Magnan’ın kullandığı Cygne gemisi oldu. İlk

üç gün köprü geçişi parasız idi. 25 Ekim 1845’de

Denizcilik Bakanlığı tarafından toplanan ve mürü-

riye olarak bilinen köprü geçiş ücreti toplanmaya

başlandı.

İKİNCİ KÖPRÜ

Bu köprü Sultan Abdülaziz’in (1861-1876) emri

üzerine, III. Napolyon’un İstanbul ziyaretinden he-

men önce Ethem Pertev Paşa tarafından inşa edildi

ve 1863’de yerine yerleştirildi.

ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ

1870 de bir Fransız şirketi Forget et Chantiers de

la Mediteranee ile üçüncü köprünün yapımı için

bir sözleşme imzalandı. Ancak Fransa ile Almanya

Leonardo da Vinci, padişaha bir Haliç Köprüsü tasarımı sundu. Altın Boy-

nuz için hazırlanan köprü tek açıklıklı 240 metre uzunluğunda ve 24 metre

genişliğinde idi. Yapılmış olsaydı dünyadaki en uzun köprü olacaktı.