Table of Contents Table of Contents
Previous Page  182 / 196 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 182 / 196 Next Page
Page Background

otomobil

180

Yorgunluğa Karşı

Otonom Fren ve Uyarı

Her zaman olduğu gibi araç güvenliği

Mercedes-Benz GLA’da da en önemli özellik.

Yenilenen GLA’da “Aktif Fren Yardımcısı”

standart olarak sunuluyor. Öndeki araca olan

mesafenin güvenlik sınırının altına düştü-

ğünde sürücüyü uyaran sistem, gerektiğinde

fren gücü desteği sağlıyor. Sürücünün tepki

vermekte gecikmesi halinde sistem devreye

giriyor ve çarpışmayı önlemek veya etkilerini

hafifletmek üzere otonom olarak kısmi fren

yapıyor. Mercedes-Benz GLA’da “Attention

Assist” de standart olarak sunuluyor. Bu dona-

nım, sürücünün direksiyon hareketlerini takip

ederek tipik yorgunluk belirtilerini algılıyor ve

sürücüyü iç geçmesi veya dalma riskine karşı

uyarıyor.

Mercedes-AMG GLA 45

4matic’in Yenilenen Yüzü

Mercedes-Benz GLA ile birlikte Mercedes-

AMG de GLA 45 4MATIC modelini görsel ve

teknik açıdan iyileştirmeye devam ediyor. Yeni

ön tampon veya tavan spoy’leri üzerindeki

eklenti gibi aerodinamik önlemlerle sürüş

dinamizmi ve yol tutuş özellikleri daha da

iyileşirken rüzgâr sürtünme katsayısı önemli

oranda düşüyor. Sportif yapıyı destekleyen yere

bastırma kuvvetlerine karşın 0,33 cw değeri

ile rüzgâr sürtünme katsayısı öncüsüne oranla

daha düşük. Yenilenen Mercedes-AMG GLA

45 4MATIC yenilenen ön tampon, yeni hava

girişleri, krom ön tampon altı eklentileri ve

parlak siyah detaylarla çok daha dinamik bir

görünüme kavuşuyor. Arka kısımda tampona

entegre yeni difüzör, krom süslemeler ve tavan

spoyleri üzerindeki eklenti de görsel etkisinin

dışında yenilenen GLA 45 4MATIC’in sürüş

dinamizmini iyileştirmeye yardımcı oluyor.

Yenilenen Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC’te

bulunan SPEEDSHIFT DCT 7 ileri oranlı spor

şanzıman atak ve dinamik sürüş performan-

sı açısından önem taşıyor. Daha kısa vites

aralıklarıyla birlikte optimize edilen tepkime

ve vites değiştirme süreleri hızlanmanın güç

kaybı yaşanmadan daha hızlı gerçekleşmesini

sağlıyor.

Amg Performance 4matıc ile En İyi

Yol Tutuş Standardı

Standart olarak sunulan ve motorun gücünü

dört tekerleğe aktaran performans odaklı dört

tekerlekten çekiş sistemi AMG Performance

4MATIC, olumsuz yol koşullarında da en iyi

yol tutuşu sağlıyor. Sistem torku, ön ile arka

aks arasında değişken olarak dağıtıyor. Söz

konusu yapı sürüş koşullarına bağlı olarak

dinamizm, verimlilik ve yol tutuş arasında

optimum bir denge kuruyor. Güç dağılımı

sürüş koşullarına bağlı olarak yüzde 100 ön

aks ile yüzde 50 ön ve yüzde 50 arka aks olmak

üzere farklı oranlarda değişkenlik gösteri-

yor. 100 km’de 7,4 litre (NEFZ ortalaması) ile

Mercedes-AMG yakıt verimliliği noktasında da

örnek bir değer ortaya koyuyor.