otomobil
180
Yorgunluğa Karşı
Otonom Fren ve Uyarı
Her zaman olduğu gibi araç güvenliği
Mercedes-Benz GLA’da da en önemli özellik.
Yenilenen GLA’da “Aktif Fren Yardımcısı”
standart olarak sunuluyor. Öndeki araca olan
mesafenin güvenlik sınırının altına düştü-
ğünde sürücüyü uyaran sistem, gerektiğinde
fren gücü desteği sağlıyor. Sürücünün tepki
vermekte gecikmesi halinde sistem devreye
giriyor ve çarpışmayı önlemek veya etkilerini
hafifletmek üzere otonom olarak kısmi fren
yapıyor. Mercedes-Benz GLA’da “Attention
Assist” de standart olarak sunuluyor. Bu dona-
nım, sürücünün direksiyon hareketlerini takip
ederek tipik yorgunluk belirtilerini algılıyor ve
sürücüyü iç geçmesi veya dalma riskine karşı
uyarıyor.
Mercedes-AMG GLA 45
4matic’in Yenilenen Yüzü
Mercedes-Benz GLA ile birlikte Mercedes-
AMG de GLA 45 4MATIC modelini görsel ve
teknik açıdan iyileştirmeye devam ediyor. Yeni
ön tampon veya tavan spoy’leri üzerindeki
eklenti gibi aerodinamik önlemlerle sürüş
dinamizmi ve yol tutuş özellikleri daha da
iyileşirken rüzgâr sürtünme katsayısı önemli
oranda düşüyor. Sportif yapıyı destekleyen yere
bastırma kuvvetlerine karşın 0,33 cw değeri
ile rüzgâr sürtünme katsayısı öncüsüne oranla
daha düşük. Yenilenen Mercedes-AMG GLA
45 4MATIC yenilenen ön tampon, yeni hava
girişleri, krom ön tampon altı eklentileri ve
parlak siyah detaylarla çok daha dinamik bir
görünüme kavuşuyor. Arka kısımda tampona
entegre yeni difüzör, krom süslemeler ve tavan
spoyleri üzerindeki eklenti de görsel etkisinin
dışında yenilenen GLA 45 4MATIC’in sürüş
dinamizmini iyileştirmeye yardımcı oluyor.
Yenilenen Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC’te
bulunan SPEEDSHIFT DCT 7 ileri oranlı spor
şanzıman atak ve dinamik sürüş performan-
sı açısından önem taşıyor. Daha kısa vites
aralıklarıyla birlikte optimize edilen tepkime
ve vites değiştirme süreleri hızlanmanın güç
kaybı yaşanmadan daha hızlı gerçekleşmesini
sağlıyor.
Amg Performance 4matıc ile En İyi
Yol Tutuş Standardı
Standart olarak sunulan ve motorun gücünü
dört tekerleğe aktaran performans odaklı dört
tekerlekten çekiş sistemi AMG Performance
4MATIC, olumsuz yol koşullarında da en iyi
yol tutuşu sağlıyor. Sistem torku, ön ile arka
aks arasında değişken olarak dağıtıyor. Söz
konusu yapı sürüş koşullarına bağlı olarak
dinamizm, verimlilik ve yol tutuş arasında
optimum bir denge kuruyor. Güç dağılımı
sürüş koşullarına bağlı olarak yüzde 100 ön
aks ile yüzde 50 ön ve yüzde 50 arka aks olmak
üzere farklı oranlarda değişkenlik gösteri-
yor. 100 km’de 7,4 litre (NEFZ ortalaması) ile
Mercedes-AMG yakıt verimliliği noktasında da
örnek bir değer ortaya koyuyor.




