devreye girer. Bu camlar kepenklerin çokça kapalı
olduğu zamanlarda gün ışığının içeri girmesini sağ-
lar. Hatta vitray formunda hazırlananlar, renkli cam-
lardan oluşur ve gün ışığı evin içerisine gök kuşağı
renklerini içeren motifler halinde girer.
Hatta bu camların alçılı desenleri ile birleşen renk
cümbüşü, o dönemin daha çok Türk-İslam mimari
geleneğinin temelini oluşturan sadelik anlayışı ile
ahşap kaplı düz duvarlarda tavana asılmış şahane
tablolar görüntüsü oluşturur. Bu muhteşem eklen-
tilere sahip duvarlara başka bir süsün eklenmesine
gerek yoktur.
Bu muhteşem mimari tarz hiçbir eklentide olmayan
bir özellikle binanın hem iç hem de dış duvarlarını
süslemektedir. Bu süsler ayrıca ev sahibinin gelir
seviyesine göre, model, desen, renk zenginliğine
kavuşur. Tepe camlarının fonksiyonları saymakla
bitmez. Dediğimiz gibi tepecamları sahibinin geliri-
ne göre renk ve desen zenginliğine kavuşur. Ve ge-
nellikle de gelir seviyesi iyi hatta yüksek kimselerin
evlerini süsler.
Her yerinde farklı bir ayrıntı ve güzelliğin olduğu Se-
lamlık bölümünden ayrılıp, soldaki ilk odadan içeri
giriliyor. Buradaki odaların dekorunun daha sade
olduğu görülüyor. Odaları geçtikten sonra tekrar ge-
niş bir salona giriliyor ki Divanhane olduğunu öğre-
niyoruz. Ağırlıklı olarak koyu kırmızı renklerin hâkim
kültür&sanat
aynalı kavak kasrı
233
Camların alçılı desenleri ile birleşen renk cümbüşü, o dönemin daha çok Türk-İslam mimari geleneğinin teme-
lini oluşturan sadelik anlayışı ile ahşap kaplı düz duvarlarda tavana asılmış şahane tablolar görüntüsü oluşturur.




