Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  241 / 290 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 241 / 290 Next Page
Page Background

devreye girer. Bu camlar kepenklerin çokça kapalı

olduğu zamanlarda gün ışığının içeri girmesini sağ-

lar. Hatta vitray formunda hazırlananlar, renkli cam-

lardan oluşur ve gün ışığı evin içerisine gök kuşağı

renklerini içeren motifler halinde girer.

Hatta bu camların alçılı desenleri ile birleşen renk

cümbüşü, o dönemin daha çok Türk-İslam mimari

geleneğinin temelini oluşturan sadelik anlayışı ile

ahşap kaplı düz duvarlarda tavana asılmış şahane

tablolar görüntüsü oluşturur. Bu muhteşem eklen-

tilere sahip duvarlara başka bir süsün eklenmesine

gerek yoktur.

Bu muhteşem mimari tarz hiçbir eklentide olmayan

bir özellikle binanın hem iç hem de dış duvarlarını

süslemektedir. Bu süsler ayrıca ev sahibinin gelir

seviyesine göre, model, desen, renk zenginliğine

kavuşur. Tepe camlarının fonksiyonları saymakla

bitmez. Dediğimiz gibi tepecamları sahibinin geliri-

ne göre renk ve desen zenginliğine kavuşur. Ve ge-

nellikle de gelir seviyesi iyi hatta yüksek kimselerin

evlerini süsler.

Her yerinde farklı bir ayrıntı ve güzelliğin olduğu Se-

lamlık bölümünden ayrılıp, soldaki ilk odadan içeri

giriliyor. Buradaki odaların dekorunun daha sade

olduğu görülüyor. Odaları geçtikten sonra tekrar ge-

niş bir salona giriliyor ki Divanhane olduğunu öğre-

niyoruz. Ağırlıklı olarak koyu kırmızı renklerin hâkim

kültür&sanat

aynalı kavak kasrı

233

Camların alçılı desenleri ile birleşen renk cümbüşü, o dönemin daha çok Türk-İslam mimari geleneğinin teme-

lini oluşturan sadelik anlayışı ile ahşap kaplı düz duvarlarda tavana asılmış şahane tablolar görüntüsü oluşturur.