otomobil
333
GEN
İŞ
VE AEROD
İ
NAM
İ
K AÇIDAN OP-
T
İ
M
İ
ZE ED
İ
LM
İŞ
ARKA TASARIM
Her bir tasarım ayrıntısıyla heyecan uyandıran
yeni AMG GT R modeline arkadan bakıldığında
da birçok yenilik dikkat çekiyor. 57 mm daha
geniş yapısıyla yeni alüminyum çamurluklar, 20
inçlik jantlara ve daha geniş tabanlı lastiklere yer
açıyor. Geniş tabanlı lastiklerle birlikte iz genişli-
ği de artıyor. Bunlar da daha etkin bir yol tutuş ile
daha yüksek viraj hızlarını beraberinde getiri-
yor. AMG GT R için yeniden ayarlanan yürüyen
aksam sayesinde, tıpkı motorsporlarında olduğu
gibi sürücü kendi sürüş ayarlarını belirleyebiliyor
ve süspansiyonu mekanik olarak ayarlayabiliyor.
Yüksek performans tipi yürüyen aksamı, adaptif
ayarlı amortisör sistemi AMG RIDE CONTROL
tamamlıyor. Sistem elektronik olarak kontrol
ediliyor ve her bir tekerleğin amortisör sertliğini
anlık olarak yol koşulu, hız ve sürüş pozisyonuna
uyarlıyor. Bunun dışında sürücü AMG DRIVE
UNIT üzerinden tek bir düğme dokunuşu ile
veya AMG DYNAMIC SELECT sürüş programı
üzerinden adaptif amortisörlerin karakteristiğini
ayarlayabiliyor.
YARI
Ş
A HAZIR
İ
Ç MEKÂN TASARIMI
Sadece dış tasarımı değil yeni AMG GT R mode-
linin iç makân tasarımı da motorsporlarından
esinlenerek geliştirildi. Hızlı girilen virajlarda
dâhi güçlü yan destekleriyle vücudu kavrayan
son derece hafif, manuel ayarlı AMG yarış tipi
deri spor koltuklar standart olarak sunuluyor.
Alternatif olarak AMG Performans koltukları da
tercih edilebiliyor ve bunun karşılığında ücret de
talep edilmiyor. Opsiyonel olarak sunulan; sarı
emniyet kemerleri, sarı zeminli göstergeler, AMG
piyano iç mekân paketi ve yeni AMG TRACTION
CONTROL’a ait özel kumanda elemanları gibi
detaylar yeni AMG GT R modelinin özgün karak-
terini daha da güçlendiriyor.
AMG LIGHTWEIGHT PERFORMANCE
İ
LE DAHA FAZLA DONANIM, DAHA AZ
A
÷
IRLIK
Mercedes-AMG’nin yeni AMG GT R modelinde,
spor otomobillerin performansını etkileyen en
önemli unsurlardan biri olan hafif yapı prensibi
zekice uygulanıyor. Şasi ve karoser farklı alaşım-
larda alüminyumdan üretilirken, bagaj kapağı
sac, motor kaputu ise magnezyumdan üretiliyor.
Aracın ön cephesinde son derece hafif malze-
menin kullanılması ön akstaki ağırlığı azaltır-
ken daha dengeli ve daha atak sürüş dinamiği
yakalanıyor.
TASARIM VE AEROD
İ
NAM
İ÷İ
N
MÜKEMMEL UYUMU
Pist kullanımı göz önünde bulundu-
rularak üstün teknolojilerle donatılan
yeni AMG GT R, Alman Tur Otomo-
billeri Şampiyonası (DTM- Deutsche
Tourenwagen Meisterschaft) başta
olmak üzere motorsporları etkinlikle-
rinde yarışan AMG GT3 modelinden
elde edilen bilgi birikimi ile geliş-
tirildi. Mercedes-AMG aerodinami
ile tasarım ekiplerinin işbirliğiyle
geliştirilen ve tasarımıyla AMG marka
aidiyetine vurgu yapan yeni AMG
GT R modelinin tasarımındaki her
detay, aracın dinamizmini destekliyor.
Motorsporlarından transfer edilen
bileşenleri bünyesinde barındıran
AMG GT R, yeni AMG Panamericana
ön ızgası ile özgün bir ön tasarıma
sahip. AMG GT3 yarış otomobilinden
alınan ve 15 adet krom dikey çıtadan
oluşan yeni ön ızgara, AMG GT R ile
birlikte ilk kez seri üretim bir otomo-
bilde kullanılıyor. Yeni ön ızgara aynı
zamanda 1952 yılında efsanevi Meksi-
ka-Panamericana yol yarışını kazanan
Mercedes-Benz 300 SL yarış otomo-
biline de gönderme yapıyor. Alçak ön
tasarım ve ileriye doğru çıkıntılı deva-
sa ön ızgara, köpek balığı burnu etkisi
yaratırken aynı zamanda yol rüzgârını
soğutma görevini görüyor ve aracın
aerodinamik performansını optimize
ediyor. Motorun ön kısmındaki alt
kaplamaya gizlenen ve tamamen bir
mühendislik harikası olan bir yeni
yapı, aracın Race modunda 80 km/
sa hızın üzerine çıkmasıyla otomatik
olarak 40 mm kadar aşağıya doğru
iniyor ve yol rüzgârının hava akışını
yönlendiriyor. Böylece oluşan Venturi
etkisi sayesinde ön aks üzerinde 250
km/sa hızla giderken 40 kg’lık bir ek
bastırma kuvveti uyguluyor.




