Table of Contents Table of Contents
Previous Page  335 / 388 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 335 / 388 Next Page
Page Background

otomobil

333

GEN

İŞ

VE AEROD

İ

NAM

İ

K AÇIDAN OP-

T

İ

M

İ

ZE ED

İ

LM

İŞ

ARKA TASARIM

Her bir tasarım ayrıntısıyla heyecan uyandıran

yeni AMG GT R modeline arkadan bakıldığında

da birçok yenilik dikkat çekiyor. 57 mm daha

geniş yapısıyla yeni alüminyum çamurluklar, 20

inçlik jantlara ve daha geniş tabanlı lastiklere yer

açıyor. Geniş tabanlı lastiklerle birlikte iz genişli-

ği de artıyor. Bunlar da daha etkin bir yol tutuş ile

daha yüksek viraj hızlarını beraberinde getiri-

yor. AMG GT R için yeniden ayarlanan yürüyen

aksam sayesinde, tıpkı motorsporlarında olduğu

gibi sürücü kendi sürüş ayarlarını belirleyebiliyor

ve süspansiyonu mekanik olarak ayarlayabiliyor.

Yüksek performans tipi yürüyen aksamı, adaptif

ayarlı amortisör sistemi AMG RIDE CONTROL

tamamlıyor. Sistem elektronik olarak kontrol

ediliyor ve her bir tekerleğin amortisör sertliğini

anlık olarak yol koşulu, hız ve sürüş pozisyonuna

uyarlıyor. Bunun dışında sürücü AMG DRIVE

UNIT üzerinden tek bir düğme dokunuşu ile

veya AMG DYNAMIC SELECT sürüş programı

üzerinden adaptif amortisörlerin karakteristiğini

ayarlayabiliyor.

YARI

Ş

A HAZIR

İ

Ç MEKÂN TASARIMI

Sadece dış tasarımı değil yeni AMG GT R mode-

linin iç makân tasarımı da motorsporlarından

esinlenerek geliştirildi. Hızlı girilen virajlarda

dâhi güçlü yan destekleriyle vücudu kavrayan

son derece hafif, manuel ayarlı AMG yarış tipi

deri spor koltuklar standart olarak sunuluyor.

Alternatif olarak AMG Performans koltukları da

tercih edilebiliyor ve bunun karşılığında ücret de

talep edilmiyor. Opsiyonel olarak sunulan; sarı

emniyet kemerleri, sarı zeminli göstergeler, AMG

piyano iç mekân paketi ve yeni AMG TRACTION

CONTROL’a ait özel kumanda elemanları gibi

detaylar yeni AMG GT R modelinin özgün karak-

terini daha da güçlendiriyor.

AMG LIGHTWEIGHT PERFORMANCE

İ

LE DAHA FAZLA DONANIM, DAHA AZ

A

÷

IRLIK

Mercedes-AMG’nin yeni AMG GT R modelinde,

spor otomobillerin performansını etkileyen en

önemli unsurlardan biri olan hafif yapı prensibi

zekice uygulanıyor. Şasi ve karoser farklı alaşım-

larda alüminyumdan üretilirken, bagaj kapağı

sac, motor kaputu ise magnezyumdan üretiliyor.

Aracın ön cephesinde son derece hafif malze-

menin kullanılması ön akstaki ağırlığı azaltır-

ken daha dengeli ve daha atak sürüş dinamiği

yakalanıyor.

TASARIM VE AEROD

İ

NAM

İ÷İ

N

MÜKEMMEL UYUMU

Pist kullanımı göz önünde bulundu-

rularak üstün teknolojilerle donatılan

yeni AMG GT R, Alman Tur Otomo-

billeri Şampiyonası (DTM- Deutsche

Tourenwagen Meisterschaft) başta

olmak üzere motorsporları etkinlikle-

rinde yarışan AMG GT3 modelinden

elde edilen bilgi birikimi ile geliş-

tirildi. Mercedes-AMG aerodinami

ile tasarım ekiplerinin işbirliğiyle

geliştirilen ve tasarımıyla AMG marka

aidiyetine vurgu yapan yeni AMG

GT R modelinin tasarımındaki her

detay, aracın dinamizmini destekliyor.

Motorsporlarından transfer edilen

bileşenleri bünyesinde barındıran

AMG GT R, yeni AMG Panamericana

ön ızgası ile özgün bir ön tasarıma

sahip. AMG GT3 yarış otomobilinden

alınan ve 15 adet krom dikey çıtadan

oluşan yeni ön ızgara, AMG GT R ile

birlikte ilk kez seri üretim bir otomo-

bilde kullanılıyor. Yeni ön ızgara aynı

zamanda 1952 yılında efsanevi Meksi-

ka-Panamericana yol yarışını kazanan

Mercedes-Benz 300 SL yarış otomo-

biline de gönderme yapıyor. Alçak ön

tasarım ve ileriye doğru çıkıntılı deva-

sa ön ızgara, köpek balığı burnu etkisi

yaratırken aynı zamanda yol rüzgârını

soğutma görevini görüyor ve aracın

aerodinamik performansını optimize

ediyor. Motorun ön kısmındaki alt

kaplamaya gizlenen ve tamamen bir

mühendislik harikası olan bir yeni

yapı, aracın Race modunda 80 km/

sa hızın üzerine çıkmasıyla otomatik

olarak 40 mm kadar aşağıya doğru

iniyor ve yol rüzgârının hava akışını

yönlendiriyor. Böylece oluşan Venturi

etkisi sayesinde ön aks üzerinde 250

km/sa hızla giderken 40 kg’lık bir ek

bastırma kuvveti uyguluyor.