Table of Contents Table of Contents
Previous Page  324 / 372 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 324 / 372 Next Page
Page Background

tasarım haber

Rafa çıkardığı her projesinde markalarına

ölçümlenebilir ve sürdürülebilir başarılı

pazarlama sonuçları sağlayan Tasarist ekibi

ambalajda 2016 trendlerini değerlendirdi.

T

asarist, birlikte çalıştığı markalara gerek trend analizin-

de gerekse tasarım ögelerinin bu analize göre şekillen-

dirilmesinde önemli avantajlar sunan bir tasarım ajansı.

Genç tasarımcılarla çalışan, yeni müşterileri farklı çözümlerle

şaşırtırken halihazırdaki tüketicileri koruyan, trendleri ve mo-

dayı takip eden Tasarist, gücünü ambalaj tasarımı konusun-

daki yetkinliğinden alıyor. Rafa çıkardığı her projesinde mar-

kalarına ölçümlenebilir ve sürdürülebilir başarılı pazarlama

sonuçları sağlayan Tasarist ekibi ambalajda 2016 trendlerini

değerlendirdi.

Daha Fonksiyonel

Dünyada artık daha şehirli ve yaşlanan bir nüfus var. Bu nüfu-

sun yaşam standartları eskiye oranla yüksek ama vakitleri ve

tahammülleri az. Bu yüzden kullanım kolaylığı sağlayan, müm-

kün olduğunca işlevsel ve akıllı ambalaj modelleri 2016’da

da yükselişte olacak. Tasarist Yaratıcı Yönetmeni Musa Çelik;

“On the go packaging artık daha sık karşılaşacağımız bir am-

balaj terimi” diyor ve ekliyor “Pek çok insan yeme-içme ihtiya-

cını hareket halindeyken karşılıyor. Hal böyle olunca açması,

kapaması, taşıması kolay ambalajlar gıda ve içecek kategori-

lerinde daha çok tercih edilecek. Yaşam alanlarının küçüldü-

ğü, aile nüfusunun azaldığı günümüzde kompakt ambalajlara

yönelim de hızla artacak.”

Daha Yeşil

Tasarist’e göre sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam önümüzdeki

süreçte etkisini görmeye devam edeceğimiz bir diğer önemli

trend. Tasarist Genel Koordinatörü Reşan İlhan bu durumu;

“İnsanların ihtiyaç ve istekleri sınırsız; ancak dünya üzerindeki

enerji ve hammadde kaynakları oldukça sınırlı ve her geçen

gün tükenmekte. Toplumda artan bilinç düzeyi ile insanlar ar-

tık çevreye daha duyarlı. Daha az malzeme kullanılarak üreti-

len geri dönüştürülebilir ambalajlar satın alma noktasında ter-

cih edilmenin yadsınamaz aktörlerinden biri haline gelecek”

diye özetliyor.

Daha Estetik

Konu ambalaj tasarımı olunca, fonksiyonellik ve çevreye du-

yarlılığın yanı sıra artan estetik algısı ve yükselen beklentiler

de göz önünde tutulması gereken hayati faktörler olarak dik-

kat çekiyor. Sosyal paylaşım platformları ve online mecraların

yaygınlaşmasıyla tüketicilerin sadece kendine sunulanla sınır-

lı olmadığı bir dönem başladı. Selfie akımının etkisiyle de her

an, her yerde fotoğraflanmaya hazır olma algısı oluştu. Tasa-

rist ekibi, özellikle genç neslin elinde tuttuğu veya masasına

koyduğu ambalajları artık stilini tamamlayan bir aksesuar ola-

rak gördüğünün altını çiziyor ve belirtiyor; “Bunun kaçınılmaz

sonucu olarak karakter sahibi, iyi görünümlü ve modaya uy-

gun ambalaj tasarımları eskiye oranla çok daha fazla rağbet

görecek.”

GELECEĞİN AMBALAJLARI: 2016 TRENDLERİ

322