tasarım haber
Rafa çıkardığı her projesinde markalarına
ölçümlenebilir ve sürdürülebilir başarılı
pazarlama sonuçları sağlayan Tasarist ekibi
ambalajda 2016 trendlerini değerlendirdi.
T
asarist, birlikte çalıştığı markalara gerek trend analizin-
de gerekse tasarım ögelerinin bu analize göre şekillen-
dirilmesinde önemli avantajlar sunan bir tasarım ajansı.
Genç tasarımcılarla çalışan, yeni müşterileri farklı çözümlerle
şaşırtırken halihazırdaki tüketicileri koruyan, trendleri ve mo-
dayı takip eden Tasarist, gücünü ambalaj tasarımı konusun-
daki yetkinliğinden alıyor. Rafa çıkardığı her projesinde mar-
kalarına ölçümlenebilir ve sürdürülebilir başarılı pazarlama
sonuçları sağlayan Tasarist ekibi ambalajda 2016 trendlerini
değerlendirdi.
Daha Fonksiyonel
Dünyada artık daha şehirli ve yaşlanan bir nüfus var. Bu nüfu-
sun yaşam standartları eskiye oranla yüksek ama vakitleri ve
tahammülleri az. Bu yüzden kullanım kolaylığı sağlayan, müm-
kün olduğunca işlevsel ve akıllı ambalaj modelleri 2016’da
da yükselişte olacak. Tasarist Yaratıcı Yönetmeni Musa Çelik;
“On the go packaging artık daha sık karşılaşacağımız bir am-
balaj terimi” diyor ve ekliyor “Pek çok insan yeme-içme ihtiya-
cını hareket halindeyken karşılıyor. Hal böyle olunca açması,
kapaması, taşıması kolay ambalajlar gıda ve içecek kategori-
lerinde daha çok tercih edilecek. Yaşam alanlarının küçüldü-
ğü, aile nüfusunun azaldığı günümüzde kompakt ambalajlara
yönelim de hızla artacak.”
Daha Yeşil
Tasarist’e göre sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam önümüzdeki
süreçte etkisini görmeye devam edeceğimiz bir diğer önemli
trend. Tasarist Genel Koordinatörü Reşan İlhan bu durumu;
“İnsanların ihtiyaç ve istekleri sınırsız; ancak dünya üzerindeki
enerji ve hammadde kaynakları oldukça sınırlı ve her geçen
gün tükenmekte. Toplumda artan bilinç düzeyi ile insanlar ar-
tık çevreye daha duyarlı. Daha az malzeme kullanılarak üreti-
len geri dönüştürülebilir ambalajlar satın alma noktasında ter-
cih edilmenin yadsınamaz aktörlerinden biri haline gelecek”
diye özetliyor.
Daha Estetik
Konu ambalaj tasarımı olunca, fonksiyonellik ve çevreye du-
yarlılığın yanı sıra artan estetik algısı ve yükselen beklentiler
de göz önünde tutulması gereken hayati faktörler olarak dik-
kat çekiyor. Sosyal paylaşım platformları ve online mecraların
yaygınlaşmasıyla tüketicilerin sadece kendine sunulanla sınır-
lı olmadığı bir dönem başladı. Selfie akımının etkisiyle de her
an, her yerde fotoğraflanmaya hazır olma algısı oluştu. Tasa-
rist ekibi, özellikle genç neslin elinde tuttuğu veya masasına
koyduğu ambalajları artık stilini tamamlayan bir aksesuar ola-
rak gördüğünün altını çiziyor ve belirtiyor; “Bunun kaçınılmaz
sonucu olarak karakter sahibi, iyi görünümlü ve modaya uy-
gun ambalaj tasarımları eskiye oranla çok daha fazla rağbet
görecek.”
GELECEĞİN AMBALAJLARI: 2016 TRENDLERİ
322




