Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  111 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 111 / 260 Next Page
Page Background

stil - röportaj

109

başlangıçta tabloları satmak istemedi. “Bu be-

nim doğduğum köyü işlediğim ilk resmim. Bu

yüzden satamam” dedi. Ancak ikna kabiliyeti

yüksek biri olduğum için o tabloları da kendi-

sinden satın almayı başardım.

S.B.:

Ben at binmeyi ve atları çok seviyorum.

Bu nedenle evimizde at figürlü tablolara da yer

verdik. Annem de aynı şekilde at tablolarını çok

sever. O da yıllarca güzel bir şekilde resmedil-

miş bir at tablosunu araştırdı. Hatta bu konuda

bayağı bilgi sahibidir. Kendisinin dediğine göre

çok başarılı at tablolarının sayısının az olması-

nın sebebi atların kas yapısının ve kasılma esna-

sındaki görüntüsünün birebir resmedilmesinin

zor olmasıymış. Şöminenin üzerinde yer alan ve

benim de çok beğendiğim tabloyu annem İranlı

bir profesörün Bağdat Caddesi’ndeki galeri-

sinden satın aldı. Yine bu bölümünde minik at

heykelciklerimiz bulunuyor. Onları da babamla

birlikte Rusya seyahatimizden almıştık.

“BAKIMLI VE ŞIK GÖRÜNMEK

BENİM İÇİN BİR YAŞAM

TARZIDIR”

Biraz da stilinizden bahsedecek olursak

tarzınızı nasıl yorumlarsınız?

S.B.:

Modayı yakından takip etmeme rağmen

hiçbir zaman trendlerin peşinden koşan biri

olmadım. Kendime has bir stilim vardır. Çocuk-

luğumdan beri her zaman kişiliğimi yansıtan

bir şekilde giyindim. Küçüklük fotoğraflarıma

baktığınızda saç tokamdan ayakkabıma kadar

her şeyin uyumlu olduğunu görebilirsiniz. Kü-

çükken yazları Bodrum’da anneannemlerde ka-

lırdım. Markete ekmek almaya gönderdiklerinde

“Haydi üzerine bir şort veya eşofman giy de mar-

kete git” dediklerinde asla öyle gitmezdim. En

az yarım saat odadan çıkmaz ne giyeceğim diye

dolabımı karıştırırdım. Beni dışarıda eşofmanla

hiç kimse göremez. Ralli antrenmanlarında dahi

eşofman giymem, onun yerine tayt giyerim.

Özbekistan’ın meşhur sanatçıla-

rından Ahzamat’a ait olan bu özel

tablo sanatçının kavuşamadığı aş-

kını anlatıyor. Figen Bıçakcıoğlu

bu tabloyu satın almak istediğinde

sanatçı imkânsız olduğunu söy-

lemiş ama Figen Hanım bu eseri

üstün ikna kabiliyeti sonrasında

sanatçıdan satın almış.