stil - röportaj
109
başlangıçta tabloları satmak istemedi. “Bu be-
nim doğduğum köyü işlediğim ilk resmim. Bu
yüzden satamam” dedi. Ancak ikna kabiliyeti
yüksek biri olduğum için o tabloları da kendi-
sinden satın almayı başardım.
S.B.:
Ben at binmeyi ve atları çok seviyorum.
Bu nedenle evimizde at figürlü tablolara da yer
verdik. Annem de aynı şekilde at tablolarını çok
sever. O da yıllarca güzel bir şekilde resmedil-
miş bir at tablosunu araştırdı. Hatta bu konuda
bayağı bilgi sahibidir. Kendisinin dediğine göre
çok başarılı at tablolarının sayısının az olması-
nın sebebi atların kas yapısının ve kasılma esna-
sındaki görüntüsünün birebir resmedilmesinin
zor olmasıymış. Şöminenin üzerinde yer alan ve
benim de çok beğendiğim tabloyu annem İranlı
bir profesörün Bağdat Caddesi’ndeki galeri-
sinden satın aldı. Yine bu bölümünde minik at
heykelciklerimiz bulunuyor. Onları da babamla
birlikte Rusya seyahatimizden almıştık.
“BAKIMLI VE ŞIK GÖRÜNMEK
BENİM İÇİN BİR YAŞAM
TARZIDIR”
Biraz da stilinizden bahsedecek olursak
tarzınızı nasıl yorumlarsınız?
S.B.:
Modayı yakından takip etmeme rağmen
hiçbir zaman trendlerin peşinden koşan biri
olmadım. Kendime has bir stilim vardır. Çocuk-
luğumdan beri her zaman kişiliğimi yansıtan
bir şekilde giyindim. Küçüklük fotoğraflarıma
baktığınızda saç tokamdan ayakkabıma kadar
her şeyin uyumlu olduğunu görebilirsiniz. Kü-
çükken yazları Bodrum’da anneannemlerde ka-
lırdım. Markete ekmek almaya gönderdiklerinde
“Haydi üzerine bir şort veya eşofman giy de mar-
kete git” dediklerinde asla öyle gitmezdim. En
az yarım saat odadan çıkmaz ne giyeceğim diye
dolabımı karıştırırdım. Beni dışarıda eşofmanla
hiç kimse göremez. Ralli antrenmanlarında dahi
eşofman giymem, onun yerine tayt giyerim.
Özbekistan’ın meşhur sanatçıla-
rından Ahzamat’a ait olan bu özel
tablo sanatçının kavuşamadığı aş-
kını anlatıyor. Figen Bıçakcıoğlu
bu tabloyu satın almak istediğinde
sanatçı imkânsız olduğunu söy-
lemiş ama Figen Hanım bu eseri
üstün ikna kabiliyeti sonrasında
sanatçıdan satın almış.




