Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  208 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 208 / 260 Next Page
Page Background

dosya

Sektörün Küresel Vizyonu Her Geçen Gün Genişliyor

Fuarın dışında sektörümüzü de ulusal ve uluslararası faktörleri ele ala alarak

inceledik. Ülke olarak 2023 yılı için 500 milyar USD ihracat hedefine kilitlen-

miş olmamız nedeniyle her sektör kendi hedeflerini de beyan etti. Mobilya

sektörü devletin kendisine biçtiği altı milyar ihracat rakamını az görüp 10

milyar USD olarak revize etti. Bu husus gerek Kalkınma Bakanlığı gerekse

TOBB kanalı ile analiz edilip ülkemizi dünya mobilya ihracatında ilk beş

içine sokacak değerleri ifade ettiği için kabul görmüştür.

Bu vesile ile kısaca dünya mobilya üretim, ihracat ve ithalatı ile pazarın

yapısına göz atmakta yarar var. Mobilya üreten en büyük 70 ülke rakamları

belirleyici olmak kaydıyla aşağıdaki rakam ve değerlendirmeleri paylaşabili-

riz. 2014 yılı sonu itibarı ile dünya genelinde üretilen mobilyanın toplam 470

milyar USD ekonomik değer ifade ettiğini tespit ederken bunun 2015 yılı

tahminlerine göre 134 milyar civarı ithalat-ihracat bağlamında uluslararası

ticarete konu olmaktadır. Bu rakam örneğin 2009 yılında 94 milyar USD

civarındaydı. Ya da 2003 yılında sadece 65 milyar dolardı. Görüldüğü gibi

altı yılda % 43’ten, son on bir yılda ise %107’den fazla bir genişleme tespit

edilen sektörün her geçen gün daha fazla küresel bir vizyonu sahiplendiğini

söyleyebiliriz.

“Türk Mobilyası Olarak Dünyanın En İyileri Arasındayız”

Uzun süredir kırmaya çalıştığımız “Çinli’den iyi, İtalyan’dan

ucuz” klişesi yavaş yavaş yerini “tasarım üreten, yüksek

katma değerli mobilyada dünyanın en iyilerinden biri” söyle-

mine bırakıyor. Türk mobilya sektörünün temelini teşkil eden

zanaatkâr kökenli, yüksek katma değerli mobilya üreticilerinin

en seçkinlerini bir araya toplayan MOBSAD - Mobilya Sanayi

İşadamları Derneği’nin dokuz yıldır üst üste tek bir salonda

(Hall 5) Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek hall bazlı fuar katılımı

ile destek verdiği İSMOB artık Türkiye mobilya sektörünün yüz

akı penceresi oldu.

“Mobilyanın Hayatımızdaki Yerinin Farkında mısınız?” sloganlı

kampanyalarını ISMOB vesilesi ile daha etkin bir şekilde duyur-

duk. Ayrıca bu kampanyanın sektörde ciddi bir teveccüh gören

MLIVE Dergisi ile de farklı bir kulvarda tanıtılmasının mobilyanın

ülkemizdeki algılanışında olumlu bir ivme yarattığı görülüyor.

206