dosya
Sektörün Küresel Vizyonu Her Geçen Gün Genişliyor
Fuarın dışında sektörümüzü de ulusal ve uluslararası faktörleri ele ala alarak
inceledik. Ülke olarak 2023 yılı için 500 milyar USD ihracat hedefine kilitlen-
miş olmamız nedeniyle her sektör kendi hedeflerini de beyan etti. Mobilya
sektörü devletin kendisine biçtiği altı milyar ihracat rakamını az görüp 10
milyar USD olarak revize etti. Bu husus gerek Kalkınma Bakanlığı gerekse
TOBB kanalı ile analiz edilip ülkemizi dünya mobilya ihracatında ilk beş
içine sokacak değerleri ifade ettiği için kabul görmüştür.
Bu vesile ile kısaca dünya mobilya üretim, ihracat ve ithalatı ile pazarın
yapısına göz atmakta yarar var. Mobilya üreten en büyük 70 ülke rakamları
belirleyici olmak kaydıyla aşağıdaki rakam ve değerlendirmeleri paylaşabili-
riz. 2014 yılı sonu itibarı ile dünya genelinde üretilen mobilyanın toplam 470
milyar USD ekonomik değer ifade ettiğini tespit ederken bunun 2015 yılı
tahminlerine göre 134 milyar civarı ithalat-ihracat bağlamında uluslararası
ticarete konu olmaktadır. Bu rakam örneğin 2009 yılında 94 milyar USD
civarındaydı. Ya da 2003 yılında sadece 65 milyar dolardı. Görüldüğü gibi
altı yılda % 43’ten, son on bir yılda ise %107’den fazla bir genişleme tespit
edilen sektörün her geçen gün daha fazla küresel bir vizyonu sahiplendiğini
söyleyebiliriz.
“Türk Mobilyası Olarak Dünyanın En İyileri Arasındayız”
Uzun süredir kırmaya çalıştığımız “Çinli’den iyi, İtalyan’dan
ucuz” klişesi yavaş yavaş yerini “tasarım üreten, yüksek
katma değerli mobilyada dünyanın en iyilerinden biri” söyle-
mine bırakıyor. Türk mobilya sektörünün temelini teşkil eden
zanaatkâr kökenli, yüksek katma değerli mobilya üreticilerinin
en seçkinlerini bir araya toplayan MOBSAD - Mobilya Sanayi
İşadamları Derneği’nin dokuz yıldır üst üste tek bir salonda
(Hall 5) Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek hall bazlı fuar katılımı
ile destek verdiği İSMOB artık Türkiye mobilya sektörünün yüz
akı penceresi oldu.
“Mobilyanın Hayatımızdaki Yerinin Farkında mısınız?” sloganlı
kampanyalarını ISMOB vesilesi ile daha etkin bir şekilde duyur-
duk. Ayrıca bu kampanyanın sektörde ciddi bir teveccüh gören
MLIVE Dergisi ile de farklı bir kulvarda tanıtılmasının mobilyanın
ülkemizdeki algılanışında olumlu bir ivme yarattığı görülüyor.
206




