Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  212 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 212 / 260 Next Page
Page Background

dosya

“Markalaşmaya Yatırım Yapılması Şarttır!”

Yukarıdaki sorunları göz önünde bulundurarak ilk olarak mukayeseli

üstünlük kurulan alanlardaki üretime yoğunlaşılması; takiben asla maliyet

avantajı yakalanamayacak bir kısım ithal hammaddeye dayalı alanların terk

edilmesi; üçüncü olarak inşaat ve proje firmaları ile eşgüdümlü çalışma;

ilaveten toplu konut ve otel/tatil köyü projelerinde temerküz edilmesi gibi

başlıklar önemlidir. Ancak bunların da öncesinde genel anlamda mobilya

sektörümüzün de dikkate alması gereken tasarım, ar-ge ve katma değerli

ürün imalatına ağırlık verilip markalaşmaya yatırım yapılması şarttır.

Ülkemizin artık mobilya da bölgesi için trend belirleyici hale gelmesinde

katkısı olan faktörlerden TV dizilerimizin dahi rolünü asla ihmal etmemek

gerekiyor. Zira artık sadece fonksiyonel ve mevsimlik değil aynı zamanda

dekoratif bir kimliği de bünyesinde taşıdığının tespitinin yapılması gerekir.

Aksi takdirde mobilya sektöründe adeta bayraktarlık yapan az sayıdaki ba-

şarılı yerli üreticinin Çin faktörüne dayanması mümkün değildir. Dış ticaret

açığı verdirmeyen hatta ihracatı ithalatının iki mislinden fazla olan mobilya

sektörünün en az yabancı girdi kullanan sektör olması da dikkate alınınca

radikal bir vizyon değişikliği gerekmektedir.

2014 Yılı Son 10 Yılın En İyisi

Kısa bir özet yapacak olursak 2014 yılı üretim hacmi, ihracat, istihdam ve

yeni pazarların değerlendirilmesi açısından son on yılın en iyisi olarak göze

çarpmaktadır. Ancak MOBSAD başta sektörün önde gelen pek çok kurum

ve kuruluş sektörün potansiyeli ile hedefleri göz önüne alındığında bulu-

nulan yerin hiçte yeterli olmadığını teyit etmektedir. 2015 yılı yolumuzda

önemli bir kilometre taşı olacak ve artık 2015 yılını 2.5 milyar dolar ihracatı

rahatlıkla yaparız diye karşılayacak özgüveni bize getirecektir.

Şu anda ihracat sıralamasında dünyada ilk 15-20 ülke içine güçlükle

girerken 2023 yılı için hedefin ilk beş arasında yer almak olduğu akıldan çı-

kartılmamalıdır. Zira bölgesinde bir çekim merkezi olan Türkiye’nin tasarım

üreten, trend belirleyen sektörü mobilya daha azını hak etmiyor.

210