dosya
“Markalaşmaya Yatırım Yapılması Şarttır!”
Yukarıdaki sorunları göz önünde bulundurarak ilk olarak mukayeseli
üstünlük kurulan alanlardaki üretime yoğunlaşılması; takiben asla maliyet
avantajı yakalanamayacak bir kısım ithal hammaddeye dayalı alanların terk
edilmesi; üçüncü olarak inşaat ve proje firmaları ile eşgüdümlü çalışma;
ilaveten toplu konut ve otel/tatil köyü projelerinde temerküz edilmesi gibi
başlıklar önemlidir. Ancak bunların da öncesinde genel anlamda mobilya
sektörümüzün de dikkate alması gereken tasarım, ar-ge ve katma değerli
ürün imalatına ağırlık verilip markalaşmaya yatırım yapılması şarttır.
Ülkemizin artık mobilya da bölgesi için trend belirleyici hale gelmesinde
katkısı olan faktörlerden TV dizilerimizin dahi rolünü asla ihmal etmemek
gerekiyor. Zira artık sadece fonksiyonel ve mevsimlik değil aynı zamanda
dekoratif bir kimliği de bünyesinde taşıdığının tespitinin yapılması gerekir.
Aksi takdirde mobilya sektöründe adeta bayraktarlık yapan az sayıdaki ba-
şarılı yerli üreticinin Çin faktörüne dayanması mümkün değildir. Dış ticaret
açığı verdirmeyen hatta ihracatı ithalatının iki mislinden fazla olan mobilya
sektörünün en az yabancı girdi kullanan sektör olması da dikkate alınınca
radikal bir vizyon değişikliği gerekmektedir.
2014 Yılı Son 10 Yılın En İyisi
Kısa bir özet yapacak olursak 2014 yılı üretim hacmi, ihracat, istihdam ve
yeni pazarların değerlendirilmesi açısından son on yılın en iyisi olarak göze
çarpmaktadır. Ancak MOBSAD başta sektörün önde gelen pek çok kurum
ve kuruluş sektörün potansiyeli ile hedefleri göz önüne alındığında bulu-
nulan yerin hiçte yeterli olmadığını teyit etmektedir. 2015 yılı yolumuzda
önemli bir kilometre taşı olacak ve artık 2015 yılını 2.5 milyar dolar ihracatı
rahatlıkla yaparız diye karşılayacak özgüveni bize getirecektir.
Şu anda ihracat sıralamasında dünyada ilk 15-20 ülke içine güçlükle
girerken 2023 yılı için hedefin ilk beş arasında yer almak olduğu akıldan çı-
kartılmamalıdır. Zira bölgesinde bir çekim merkezi olan Türkiye’nin tasarım
üreten, trend belirleyen sektörü mobilya daha azını hak etmiyor.
210




