Table of Contents Table of Contents
Previous Page  321 / 388 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 321 / 388 Next Page
Page Background

kültür & sanat

İSTANBUL’UN TAMAMINA YAYILAN ‘SİM’İN İZİNİ SÜRDÜ

Mimar Mitch McEwen, Galata Özel Rum İlköğretim

Okulu’nun sokağa açılan dükkânlarından birine yaptığı “Sim

Felaketi” adlı yerleştirmesiyle, kalkınma, arazi paylaşımı,

kültürler, sınıf çatışması ve çoklu kişiliklerin ‘şizofrenisinin’

devreye girdiği gece hayatı mekânlarından hareket ederek,

İstanbul’un tamamına yayılan bu ‘sim’in izini sürdü.

26 ÜNİVERSİTENİN KATILIMIYLA

‘İNSAN VE TASARIM İLİŞKİSİ’

YARATICI MAHALLELER

PROGRAMIYLA TASARIM TÜM

KENTE YAYILIYOR

TASARIM ROTALARI BU

SENE DE DEVAM ETTİ

3. İstanbul Tasarım Bienali bu yıl Türkiye’nin 6 kentinden ve

Hollanda’nın Lahey kentindeki Kraliyet Sanat Akademisi’yle

birlikte 26 üniversiteyle işbirliği kurarak, temaya farklı bakış

açıları sunan projeleri izleyicilerle buluşturdu. Üniversite ve

benzeri akademik kurumların yaptığı çalışmaların sergilen-

diği Akademi Programı, panel ve söyleşiler ile de desteklendi.

İstanbul Aydın Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, Doğuş

Üniversitesi, Gebze Teknik Üniversitesi, FMV Işık Üniver-

sitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi,

İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi, İstanbul Kültür Üni-

versitesi, MEF Üniversitesi, Okan Üniversitesi ve Özyeğin

Üniversitesi projeleri kendi yerleşkelerinde; Başkent Üniver-

sitesi, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Dokuz Eylül

Üniversitesi, Gebze Teknik Üniversitesi, Hacettepe Üniver-

sitesi, İzmir Ekonomi Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi,

Lahey’deki Kraliyet Sanat Akademisi, Mimar Sinan Güzel

Sanatlar Üniversitesi, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversi-

tesi, Trakya Üniversitesi ve Yaşar Üniversitesi’nden projeler

İstanbul Teknik Üniversitesi Taşkışla Mimarlık Fakültesi’nin

ev sahipliğinde; Hacettepe Üniversitesi, İTÜ Taşkışla

Mimarlık Fakültesi’yle birlikte Beykent Üniversitesi Sanat

Galerisi’nde; Marmara Üniversitesi, Sultanahmet’te yer alan

Marmara Üniversitesi Cumhuriyet Müzesi Galerisi’nde; Me-

dipol Üniversitesi, Beykoz Belediyesi – Ahmet Mithat Efendi

Kültür Merkezi’nde, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Kadir

Has Üniversitesi Cibali Kampüsü’nde ve Özyeğin Üniversi-

tesi, Çekmeköy Yerleşkesi’ne ek olarak ATÖLYE İstanbul’da

program kapsamında yer aldı.

İstanbul Tasarım Bienali, tasarıma farklı açılardan yaklaşan

tasarım stüdyoları, mimarlar ve markaları; kendi mahalle-

lerinde düzenlenecek etkinliklerle öne çıkarmak hedefiyle

bu sene ilk defa ‘Yaratıcı Mahalleler’ başlıklı bir etkinlik de

hayata geçirdi. Yaratıcı Mahalleler Programı kapsamında,

Karaköy, Eminönü, Beyoğlu, TomTom Mahallesi, Nişantaşı,

Akaretler, Beşiktaş, Şişli, Ortaköy, Levent, Etiler, Arna-

vutköy, Kuruçeşme, Sarıyer, Kadıköy ve Büyükada olmak

üzere 16 mahallede 38 farklı marka farklı etkinliklerle dört

hafta boyunca kent sakinleriyle buluştu. Yaratıcı Mahal-

leler Programı kapsamında, İKSV’de “Mahallelerin Hafı-

zalardaki Renklerinden”, “Albüm Kapakları Tasarımı”na,

farklı sektörlerden isimlerin katıldığı “Mahalle Sohbetleri”

başlıklı bir söyleşi düzenlendi. Bienal süresince ayrıca

Yaratıcı Mahalleler Programı’nın görsel kimliğini oluşturan

Alametifarika’nın kurucu ortağı ve kreatif direktörü Uğur-

can Ataoğlu tasarımıyla, Akaretler Meydan’ında Beşiktaş

Belediyesi desteğiyle bir sokak uygulaması da gerçekleşti-

rildi. Aynı sokakta bulunan Alametifarika’nın içindeki tele

mandalla iliştirilen gündelik notlar, eskizler, prova baskılar,

fotoğraflar, duvarlarda yazan özlü sözler, motivasyon görsel-

leri mahallenin tellerine uzanarak vitrinlere taştı.

Geçtiğimiz yıllarda büyük ilgi gören, İstanbul’un farklı böl-

gelerindeki tasarım odaklı ofis, mağaza, atölye, imalathane

ve mimari yapıların ziyaret edildiği Tasarım Rotaları, bu

sene de devam etti. Bienalin açık olacağı dört hafta boyunca

Beyoğlu, Çukurcuma, Tophane, Pera, Galata, Karaköy, Ni-

şantaşı, Sultanahmet, Kuzguncuk, Fener ve Balat bölgeleri-

ni kapsayan altı farklı rotada yapılan gezilerle katılımcılar

farklı ‘tasarım hikâyelerine’ tanıklık etti.

319