haber
199
Bu notların ışığında söylenebilecek en önemli konu ülkemizin derli toplu
fuar alanlarında, uluslararası nitelikte profesyonel fuarlar yapabilmesi
için hem sektörel birlikteliği gerçek manada içselleştirmesi hem de
edilgen değil proaktif olmasının gerekliliğidir. Bireysel katılımcılardan
bağlı oldukları derneklere, oradan da çatı kuruluşu federasyona ve fuar
şirketine kadar sinerjik bir işbirliği sürekli gündemde olmalıdır. Bunun
için de fuara ilişkin kozmetik (temizlik, internet, halılar, tuvaletler, turni-
keler, otoparklar vb.) ve yapısal (uluslararası reklam-tanıtım-pazarlama,
trend oluşturma, pozitif algı yaratma, tasarım odaklı yaklaşım, uluslara-
rası entegrasyon ve işbirlikleri, vb.) konularda ivedilikle ortak zeminler-
de çözümler aranmalıdır. Unutulmamalıdır ki hiçbir fuar konjonktürel,
bölgesel şansla ilelebet büyüyüp ayakta kalamaz. Sektörün fuarı en az
kendi seviyesi kadar yukarı taşımak için mücadele etmemesi halinde
fuar kolaylıkla sektörün imajını aşağı çekebilir.
MOBSAD ve üyeleri, yıllarca nisbi olarak az fayda görseler de sektörel
birliktelik ve ihracat hedeflerimizi gözeterek İstanbul Mobilya Fuarı’nın
en büyük destekçilerinden oldu. Bu elbette gelecek yıl da böyle devam
edecek. Fakat artık Türkiye’nin en nitelikli, yüksek katma değerli üretim
yapan zanaatkâr kökenli firmalarının MOBSAD çatısı altında bir arada
katıldığı bu fuarda daha yoğun ve nitelikli uluslararası ziyaretçi istiyoruz.
Başta ABD ve Avrupa olmak üzere önemli ithalatçı ülke alıcılarının ajan-
dalarında yerimizin olması bu fuarı ve sektörümüzü ileriye taşıyacaktır.
Aksi durumda çevremizdeki sınırlı hacimdeki yakın ve komşu ülkeler-
deki her türlü siyasi-ekonomik çalkantıya maruz pamuk ipliğinde bir
fuarımız olacaktır. Hal böyle olunca da her yıl sektörden ayrılan firmalar
artacak, fuara katılan firmalar sürekli değişecektir.
Nitekim MOBSAD ve üyeleri artık atasözümüzde yerini bulduğu gibi “yatan
aslan değil gezen tilki” olarak dünyanın dört bir yanındaki fuarlara sadece
ziyaretçi değil stantlı katılımcı olmaya başladılar. Çoğunlukla da yine tek
kimlikli stantlarla bu sisteme entegre olan firmalarımızın hem masrafları
hem de bürokrasiyi minimuma indirebildikleri görülüyor. Özellikle son
üç yılda pek çok üyemizin ve derneğimizin düzenli olarak katıldığı Çin
(Shanghai, Guangzou), Dubai, İtalya, Almanya, Suudi Arabistan, Hindistan,
Rusya gibi dünyanın önde gelen fuarlarında İMOB fuarı ile oluşturduğumuz
imajı güçlendiriyoruz. Bu süreçte gördük ki herhangi bir yurt dışı fuarında
tanıştığımız bir müşteri ile İstanbul’a geldiğinde iletişimimiz çok daha güç-
lü bir zeminde oluyor. Firmalarımız uluslararası sahnede kendini gösterip
kanıtladıkça ülkemizin fuarlarının da gücü artıyor.




