Table of Contents Table of Contents
Previous Page  201 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 201 / 260 Next Page
Page Background

haber

199

Bu notların ışığında söylenebilecek en önemli konu ülkemizin derli toplu

fuar alanlarında, uluslararası nitelikte profesyonel fuarlar yapabilmesi

için hem sektörel birlikteliği gerçek manada içselleştirmesi hem de

edilgen değil proaktif olmasının gerekliliğidir. Bireysel katılımcılardan

bağlı oldukları derneklere, oradan da çatı kuruluşu federasyona ve fuar

şirketine kadar sinerjik bir işbirliği sürekli gündemde olmalıdır. Bunun

için de fuara ilişkin kozmetik (temizlik, internet, halılar, tuvaletler, turni-

keler, otoparklar vb.) ve yapısal (uluslararası reklam-tanıtım-pazarlama,

trend oluşturma, pozitif algı yaratma, tasarım odaklı yaklaşım, uluslara-

rası entegrasyon ve işbirlikleri, vb.) konularda ivedilikle ortak zeminler-

de çözümler aranmalıdır. Unutulmamalıdır ki hiçbir fuar konjonktürel,

bölgesel şansla ilelebet büyüyüp ayakta kalamaz. Sektörün fuarı en az

kendi seviyesi kadar yukarı taşımak için mücadele etmemesi halinde

fuar kolaylıkla sektörün imajını aşağı çekebilir.

MOBSAD ve üyeleri, yıllarca nisbi olarak az fayda görseler de sektörel

birliktelik ve ihracat hedeflerimizi gözeterek İstanbul Mobilya Fuarı’nın

en büyük destekçilerinden oldu. Bu elbette gelecek yıl da böyle devam

edecek. Fakat artık Türkiye’nin en nitelikli, yüksek katma değerli üretim

yapan zanaatkâr kökenli firmalarının MOBSAD çatısı altında bir arada

katıldığı bu fuarda daha yoğun ve nitelikli uluslararası ziyaretçi istiyoruz.

Başta ABD ve Avrupa olmak üzere önemli ithalatçı ülke alıcılarının ajan-

dalarında yerimizin olması bu fuarı ve sektörümüzü ileriye taşıyacaktır.

Aksi durumda çevremizdeki sınırlı hacimdeki yakın ve komşu ülkeler-

deki her türlü siyasi-ekonomik çalkantıya maruz pamuk ipliğinde bir

fuarımız olacaktır. Hal böyle olunca da her yıl sektörden ayrılan firmalar

artacak, fuara katılan firmalar sürekli değişecektir.

Nitekim MOBSAD ve üyeleri artık atasözümüzde yerini bulduğu gibi “yatan

aslan değil gezen tilki” olarak dünyanın dört bir yanındaki fuarlara sadece

ziyaretçi değil stantlı katılımcı olmaya başladılar. Çoğunlukla da yine tek

kimlikli stantlarla bu sisteme entegre olan firmalarımızın hem masrafları

hem de bürokrasiyi minimuma indirebildikleri görülüyor. Özellikle son

üç yılda pek çok üyemizin ve derneğimizin düzenli olarak katıldığı Çin

(Shanghai, Guangzou), Dubai, İtalya, Almanya, Suudi Arabistan, Hindistan,

Rusya gibi dünyanın önde gelen fuarlarında İMOB fuarı ile oluşturduğumuz

imajı güçlendiriyoruz. Bu süreçte gördük ki herhangi bir yurt dışı fuarında

tanıştığımız bir müşteri ile İstanbul’a geldiğinde iletişimimiz çok daha güç-

lü bir zeminde oluyor. Firmalarımız uluslararası sahnede kendini gösterip

kanıtladıkça ülkemizin fuarlarının da gücü artıyor.