Table of Contents Table of Contents
Previous Page  200 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 200 / 260 Next Page
Page Background

haber

198

Bugüne kadar MOBSAD’ın fuara toplu olarak katıldığı on yılda kurucusun-

dan yeni katılanına kadar tam 100 üyesi fuara en az bir kez iştirak etmiş.

Fuara en az üç kez katılan firma sayısı altmışa düşerken en az beş kez

katılan üye rakamının otuz beşte kalması çarpıcıdır. Fakat son tahlilde

baktığımızda her yıl üye sayısının yaklaşık yarısı kadar firma bu fuara katıl-

maktadır. Dolayısıyla çeşitli nedenlerle (iş değiştirme, sektörden çekilme,

vefat, istifa vb.) üyelikten ayrılan ya da işinin niteliği gereği fuara katılmayı

uygun görmeyen firmalarımızı bir kenara bırakırsak bir dernek olarak

hemen her üyemizin yararlanabildiği uzun soluklu bir proje olarak İstanbul

Mobilya Fuarı’nı önemli bir paylaşım odağı olarak görmekteyiz.

Yukarıdaki rakamlar ışığında pek çok şey söylenebilir elbette; ancak şu

basit çıkarım yanlış olmaz kanısındayız: Fuarcılık ısrar ve süreklilik ister.

Ancak bu sürekliliği sağlayabilen firma sayısı kabaca üçte bir oranındadır.

Buradan hareketle fuarın tek başına bir firmayı kurtaracak sihirli formül

olmadığı, iyi hazırlanmayan ve istikrarla katılımına devam etmeyen firma-

ların beklentilerine (hayallerine demek daha doğru) karşılık bulamadığı ve

bu arenaya veda ettikleri söylenebilir.

Hayalden kastımızı bu yıldan (İMOB 2016) örnek vererek somutlaştıralım.

Uluslararası ve bölgesel olumsuz gelişmeleri göz ardı edip iç piyasadaki

sıkışıklık yetmezmiş gibi hemen hemen aynı tarihlerde bir başka fuar

hiç yokmuşçasına bu fuardan beklentisini bir önceki yılın önemli oranda

üzerine çıkacak bir ciro olarak belirleyen firmaların varlığı hayret vericidir.

Firmaya bu fuarın daha iyi olması için hangi somut veri seti ile hareket

ettiği sorulduğunda ise “Çok güzel modeller yaptık” cümlesinin ötesine

geçememektedir.

Dördüncü kez tek kimlikli stantla katıldığımız İMOB 2016’da MOBSAD City

adı ve “şehir konsepti” ile daha yaşayan ve sıcak bir fuar ortamı oluşturur-

ken mimari anlamda da stant ile önemli yeniliklere imza attık. Halısından

çatısına, sokak aydınlatma direklerinden oturma banklarına kadar önemli

bir düşünsel çaba ile fiziksel emeğin ürünü olan bu stant MOBSAD’ın

ülkemiz fuarcılığına önemli bir hediyesi olsa gerektir. Peki, bu şehirde yer

alan firmalar sadece katılarak beklediklerini bulabilir mi? Elbette hayır!

Modern fuarcılık artık fuardan aylar öncesinde başlayacak tanıtım-pazar-

lama çalışmalarını fuarla entegre edip belki fuardan aylarca sonra satışa

dönüştürmeyi önümüze koyuyor. Yani ürünü hazırlayıp standa girip müşteri

beklemek asla yeterli olamaz.

Adnan Bostan•Engin Küçük•Davut Karaçak•Ümit Şengül•Harun Karahan

.JPG

Ahmet Güleç•Mustafa Elitaş

.JPG