haber
198
Bugüne kadar MOBSAD’ın fuara toplu olarak katıldığı on yılda kurucusun-
dan yeni katılanına kadar tam 100 üyesi fuara en az bir kez iştirak etmiş.
Fuara en az üç kez katılan firma sayısı altmışa düşerken en az beş kez
katılan üye rakamının otuz beşte kalması çarpıcıdır. Fakat son tahlilde
baktığımızda her yıl üye sayısının yaklaşık yarısı kadar firma bu fuara katıl-
maktadır. Dolayısıyla çeşitli nedenlerle (iş değiştirme, sektörden çekilme,
vefat, istifa vb.) üyelikten ayrılan ya da işinin niteliği gereği fuara katılmayı
uygun görmeyen firmalarımızı bir kenara bırakırsak bir dernek olarak
hemen her üyemizin yararlanabildiği uzun soluklu bir proje olarak İstanbul
Mobilya Fuarı’nı önemli bir paylaşım odağı olarak görmekteyiz.
Yukarıdaki rakamlar ışığında pek çok şey söylenebilir elbette; ancak şu
basit çıkarım yanlış olmaz kanısındayız: Fuarcılık ısrar ve süreklilik ister.
Ancak bu sürekliliği sağlayabilen firma sayısı kabaca üçte bir oranındadır.
Buradan hareketle fuarın tek başına bir firmayı kurtaracak sihirli formül
olmadığı, iyi hazırlanmayan ve istikrarla katılımına devam etmeyen firma-
ların beklentilerine (hayallerine demek daha doğru) karşılık bulamadığı ve
bu arenaya veda ettikleri söylenebilir.
Hayalden kastımızı bu yıldan (İMOB 2016) örnek vererek somutlaştıralım.
Uluslararası ve bölgesel olumsuz gelişmeleri göz ardı edip iç piyasadaki
sıkışıklık yetmezmiş gibi hemen hemen aynı tarihlerde bir başka fuar
hiç yokmuşçasına bu fuardan beklentisini bir önceki yılın önemli oranda
üzerine çıkacak bir ciro olarak belirleyen firmaların varlığı hayret vericidir.
Firmaya bu fuarın daha iyi olması için hangi somut veri seti ile hareket
ettiği sorulduğunda ise “Çok güzel modeller yaptık” cümlesinin ötesine
geçememektedir.
Dördüncü kez tek kimlikli stantla katıldığımız İMOB 2016’da MOBSAD City
adı ve “şehir konsepti” ile daha yaşayan ve sıcak bir fuar ortamı oluşturur-
ken mimari anlamda da stant ile önemli yeniliklere imza attık. Halısından
çatısına, sokak aydınlatma direklerinden oturma banklarına kadar önemli
bir düşünsel çaba ile fiziksel emeğin ürünü olan bu stant MOBSAD’ın
ülkemiz fuarcılığına önemli bir hediyesi olsa gerektir. Peki, bu şehirde yer
alan firmalar sadece katılarak beklediklerini bulabilir mi? Elbette hayır!
Modern fuarcılık artık fuardan aylar öncesinde başlayacak tanıtım-pazar-
lama çalışmalarını fuarla entegre edip belki fuardan aylarca sonra satışa
dönüştürmeyi önümüze koyuyor. Yani ürünü hazırlayıp standa girip müşteri
beklemek asla yeterli olamaz.
Adnan Bostan•Engin Küçük•Davut Karaçak•Ümit Şengül•Harun Karahan
.JPG
Ahmet Güleç•Mustafa Elitaş
.JPG




