tasarım
75
Savaş sonrası ise adeta bir
bahar havasını yansıtan
uçucu renkler, yumuşak
malzemeler, çarpıcı bahçe
mobilyaları, ikonlaşmış san-
dalyeler ve tabii ki plastiğin
arz-ı endamı ile öncesinden
kesin şekilde ayrılabilir. Bu
dönemin bir diğer özelliği
savaş boyunca askeri amaç-
larla geliştirilen teknolo-
jinin artık sivil amaçlarla
kullanılmaya başlamasının
etkilerinin mobilya üretim
ve tasarımında da kendini
göstermeye başlamasıdır.
Sinema konusu elbette apayrı bir dünyadır.
Ancak konumuza nazaran sadece örnek
olması bağlamında savaş döneminde
“Gazap Üzümleri” savaş sonrasında ise
“Büyük Umutlar” dönemin ruhunu yansıtır.
Bir türlü bitmeyen savaşın sonlarına doğru
gelen “Casablanca” ise yine aynı bağlamda
sıkılma, bekleme, umut gibi hislerle anılır.
Bu kısa yazının çerçevesinde yeterince
ifade edemesek bile bize göre bir dönemin
ruhunu oluşturan olay ve olgular sorgulan-
madan o döneme ait sanat, tasarım ya da
politikanın anlaşılması mümkün değildir.
Bu açıdan, mobilya tasarımında 1940’lar-
da ayrı kimlikler sergileyerek verilen eser/
ürünlerin savaş parantezinin içinde/dışında
değerlendirilmesiyle anlamlandırılması
mümkündür.
Askeri
Amaçla
Geliştirilen
Teknolojinin
Sivil Hayata
Yansıması
Sinema, Sinema,
Sinema
Ev Ödevi
EGON EIERMANN
.jpg
KNOLL INTERNATIONAL
.jpg
JENS RINSOM
.jpg
RATTAN LOUNGE CHAIR




