Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  77 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 77 / 260 Next Page
Page Background

tasarım

75

Savaş sonrası ise adeta bir

bahar havasını yansıtan

uçucu renkler, yumuşak

malzemeler, çarpıcı bahçe

mobilyaları, ikonlaşmış san-

dalyeler ve tabii ki plastiğin

arz-ı endamı ile öncesinden

kesin şekilde ayrılabilir. Bu

dönemin bir diğer özelliği

savaş boyunca askeri amaç-

larla geliştirilen teknolo-

jinin artık sivil amaçlarla

kullanılmaya başlamasının

etkilerinin mobilya üretim

ve tasarımında da kendini

göstermeye başlamasıdır.

Sinema konusu elbette apayrı bir dünyadır.

Ancak konumuza nazaran sadece örnek

olması bağlamında savaş döneminde

“Gazap Üzümleri” savaş sonrasında ise

“Büyük Umutlar” dönemin ruhunu yansıtır.

Bir türlü bitmeyen savaşın sonlarına doğru

gelen “Casablanca” ise yine aynı bağlamda

sıkılma, bekleme, umut gibi hislerle anılır.

Bu kısa yazının çerçevesinde yeterince

ifade edemesek bile bize göre bir dönemin

ruhunu oluşturan olay ve olgular sorgulan-

madan o döneme ait sanat, tasarım ya da

politikanın anlaşılması mümkün değildir.

Bu açıdan, mobilya tasarımında 1940’lar-

da ayrı kimlikler sergileyerek verilen eser/

ürünlerin savaş parantezinin içinde/dışında

değerlendirilmesiyle anlamlandırılması

mümkündür.

Askeri

Amaçla

Geliştirilen

Teknolojinin

Sivil Hayata

Yansıması

Sinema, Sinema,

Sinema

Ev Ödevi

EGON EIERMANN

.jpg

KNOLL INTERNATIONAL

.jpg

JENS RINSOM

.jpg

RATTAN LOUNGE CHAIR