Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  76 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 76 / 260 Next Page
Page Background

tasarım

74

Sadece 40’larla sınırlı kalmayacak bu isimler tasarım bayrağını bambaşka düzlemler taşımışlar-

dır. Savaş öncesi dönemde özellikle doğal malzemeler ve masif ağacın sade döşemelik kumaş-

larla tamamlanmasıyla sunulan tasarımlar savaşın ortalarından itibaren çelik başta metalin bir

gövde unsuru olarak kullanılmasıyla değişmeye başlamıştır. Önceleri çoğunlukla ayaklarda ya da

sağlamlaştırıcı parçalarda kullanılan metal parçaların bu fonksiyonel kullanımıyla birlikte ileride

çok daha yoğun olarak kullanılacak plastiğin de bir başka kanaldan sürece dahil olduğunu

görüyoruz. Metal ve plastiğin ahşapla yan yana bazen onun önüne geçtiği ürünlerin çoğunun

zanaatkâr kökenli mobilya tasarımcılarımdan değil de mimar hatta mühendislerden geldiğini

görüyoruz.

Savaş öncesi doğal malzeme döneminin tarzını Finn Juhl devam ettirirken savaşla birlikte Fre-

derick Kiesler, Isamu Noguchi, Witton Carlyle Dinge gibi isimler metali, Hermann Miller ve Carlo

Mollino camı, bitmiş mobilyada yoğun olarak kullandılar. Her ne kadar örneğin Alexander Knoll

“chair” ile masif kullanımına ve zanaata bir saygı duruşunda bulunsa da bu dönemin ruhunun

dışında kalmıştır. Beri tarafta Charles ve Ray Eames kontrplak kullanımında çığır açan sandalye

ve koltukları geleceği yansıtır.

Tasarım Dünyasına Metal Bir Dokunuş

1940’ların Öne Çıkan Tasarımcıları

1006 NAVY CHAIR

.jpg

LOUNCE CHAIR METAL

.jpg

LOUNCE CHAIR & OTTOMAN

.jpg

NELSON BENCH

.jpg

CHARLES EAMES & RAY EAMES

.jpg

WITTMANN

.jpg

CARLO MOLLINO

.jpg

LA CHAISE

.jpg

ISAMU NOGUCHI

.jpg

COFFEE TABLE

.jpg

REALE

.jpg