tasarım
74
Sadece 40’larla sınırlı kalmayacak bu isimler tasarım bayrağını bambaşka düzlemler taşımışlar-
dır. Savaş öncesi dönemde özellikle doğal malzemeler ve masif ağacın sade döşemelik kumaş-
larla tamamlanmasıyla sunulan tasarımlar savaşın ortalarından itibaren çelik başta metalin bir
gövde unsuru olarak kullanılmasıyla değişmeye başlamıştır. Önceleri çoğunlukla ayaklarda ya da
sağlamlaştırıcı parçalarda kullanılan metal parçaların bu fonksiyonel kullanımıyla birlikte ileride
çok daha yoğun olarak kullanılacak plastiğin de bir başka kanaldan sürece dahil olduğunu
görüyoruz. Metal ve plastiğin ahşapla yan yana bazen onun önüne geçtiği ürünlerin çoğunun
zanaatkâr kökenli mobilya tasarımcılarımdan değil de mimar hatta mühendislerden geldiğini
görüyoruz.
Savaş öncesi doğal malzeme döneminin tarzını Finn Juhl devam ettirirken savaşla birlikte Fre-
derick Kiesler, Isamu Noguchi, Witton Carlyle Dinge gibi isimler metali, Hermann Miller ve Carlo
Mollino camı, bitmiş mobilyada yoğun olarak kullandılar. Her ne kadar örneğin Alexander Knoll
“chair” ile masif kullanımına ve zanaata bir saygı duruşunda bulunsa da bu dönemin ruhunun
dışında kalmıştır. Beri tarafta Charles ve Ray Eames kontrplak kullanımında çığır açan sandalye
ve koltukları geleceği yansıtır.
Tasarım Dünyasına Metal Bir Dokunuş
1940’ların Öne Çıkan Tasarımcıları
1006 NAVY CHAIR
.jpg
LOUNCE CHAIR METAL
.jpg
LOUNCE CHAIR & OTTOMAN
.jpg
NELSON BENCH
.jpg
CHARLES EAMES & RAY EAMES
.jpg
WITTMANN
.jpg
CARLO MOLLINO
.jpg
LA CHAISE
.jpg
ISAMU NOGUCHI
.jpg
COFFEE TABLE
.jpg
REALE
.jpg




