röportaj
işlerde çalıştığım için kendi özel hayatımda da marka ve kalitenin önemine çok
inanıyorum. Her dizide farklı markaları kullanıyorum. Bir sonraki yer alacağım
projede markaların ve ürünlerin çakışmaması için kendimi geliştirerek her yeni
işte yeni markalarla kendimi ve projelerimi yenilemekteyim.
Sizce son yıllarda dizilerin dekorundan kostümüne kadar her detayına ne-
den çok büyük paralar harcanır oldu? Dizilerde sanatsal çalışmalara yeteri
kadar önem verildiğini düşünüyor musunuz?
Her ne kadar günümüzdeki dizilerde sanatla alakalı bir şey yapılmasa da sanat
dizilerde de çok önemli. Artık dizilerde sanat grubunun görevi mekanı kurmak,
dekore etmek, sabit mekanda çekim yapılacaksa sofra kurup kaldırmak, aksi-
yonlu dizilerde de sahneler için silah temin etmekten öteye geçmiyor maalesef.
Ancak diziler hayattan bir parçayı bize sunduğu için sanat yönetmeninin işini
yaparken gereken objeleri sete yerleştirmekten öte bir şeyler yapması gereki-
yor. Örneğin “Kaderimin Yazıldığı Gün” dizisinde Hatice Şendil’in canlandırdığı
karakterin kafesi için kullanılacak objelerde kendi evim için yaptırdığım tablo-
lardan esinlendim ve dekor için o tabloların çiçekli olanlarından kullandık. Son
yıllarda dizilerin tutma olasılığı düştüğü için artık ekipte çalışan herkesin işi
daha zor. Bu nedenle inandırıcılığı öldürmemek için masraftan kaçınmamak
gerekiyor. Bazı dizilerde “Bu arabayı kullanan kişi nasıl bu ayakkabıyı giyiyor?”
diyebileceğimiz sahnelerle karşılaşıyoruz. İşte bu noktada sanat yönetmeni-
ne çok iş düşüyor. Eğer “Şunu da kullanayım. Bu da olsun” diye bilmeden bir
şeyler yaparsanız ortaya karakter dışı bir şey çıkıyor ve izleyici diziyi izlemeyi
bırakıyor.
Marka ve sponsor sorumluluğu yaptığınız “Kaderimin Yazıldığı Gün” adlı
dizinin çekildiği mekan dekorasyonu itibariyle seyirciler tarafından büyük
beğeni topluyor. Bu dizi için hangi mobilya firmalarıyla çalışıyorsunuz?
Dizide kullanılan malikânemizin salon mobilyaları için Odak Mobilya, Kervan
ve Archive; bahçe mobilyaları için Sette ile çalışmaktayız. Ayrıca hikâyenin geç-
tiği mekânlarda kullanılan halıları 3KKonsept’ten, ayna ve aksesuarları Ar-İş
ve Karaca Home’dan, mutfak eşyalarını da Karaca’dan temin ediyoruz. Bunun
yanı sıra bir ilki gerçekleştirerek dizide Ahmet Güneştekin ve Yunus Emre’nin
eserleri kullanılmıştır.
120




