röportaj
bulunduruluyor. Günümüzde gerçek hayatta varlıklı,
zengin başarılı kişiler kostümlerine, markalarına na-
sıl dikkat ediyorlarsa dizilerde de bu özeni ve inan-
dırıcılığı yakalamamız gerekmektedir. Oyuncunun
giydiği kostümden oturacağı koltuğa hatta kahve
içeceği fincana kadar önem göstermekteyiz. İzleyi-
ciler her şeye duyarlı ve dikkat ediyorlar. Sizlerin de
bildiği gibi artık diziler oyuncuların giydiği kostümler
ve dekorlar için izlenmektedir. Diziler için sponsor
sağlarken kim mobilya ya da kostüm veriyorsa onu
almıyorum. İşime olan saygım-
dan dolayı sadece marka ayar-
lamakla kalmıyorum insanları da
doğru bir şekilde yönlendirmeye
dikkat ediyorum. Sektörde bu işi
bilinçsizce yapan birçok kişi var.
Bu insanlar birkaç sene sonra
yok olup gidiyorlar.
“Karakterlerin
Kostümlerinin
Birbiriyle Çakışmaması
İçin Karakterin Tarzını
Tahlil Ediyorum”
Yeni Türk firmalarının koleksi-
yonlarını yakından takip edi-
yorsunuz ve aynı zamanda da
tamamen senaryonun içine gi-
rip karakterleri de analiz etmiş
oluyorsunuz değil mi?
Tabii, örneğin bir karakter ultra
lüks mü, tasarım mı, hazır giyim
mi, bohem mi yoksa romantik mi
giyinir diye düşünüyorum. Senar-
yoyu okuduğum zaman karakter-
lerin kostümlerinin birbiriyle çar-
pışmaması için karakterin tarzını
tahlil ediyorum. Eğer bir karakter
için düz kesimli kıyafetler kullanılıyorsa diğer karak-
ter için hareketli parçalar tercih ediyorum.
Peki, sponsorlarla çalışırken nelere dikkat ediyor-
sunuz?
Uzun yıllar bu işi yaptığım ve yapacağım için işime
gösterdiğim önemi birlikte çalıştığım firmalar için
de gösteriyorum. Her işte olduğu gibi bizim işimizin
de bazı prosedürler var. Her adımımızı sözleşmeler
doğrultusunda atıyoruz. Yaptığım bütün işlere şir-
ketimde çalışan kendi kostüm ekibimi yerleştirdim.
Birçok firma ile iadeli olarak çalışıyoruz. Çalıştığımız
her firmanın belirlemiş olduğu haftalık alımlardan
oyuncuların giyecekleri kostümleri belirliyoruz. Örne-
ğin Burçin Terzioğlu için bir firmanın belirlediği 10
parça ürünü alarak 10 gün boyunca kullanıyorum. O
ürünleri kuru temizlemeye gönderdikten sonra iade
edip başka kostümler alıyorum. “Kaderimin Yazıldı-
ğı Gün” adlı dizide Hatice Şendil ile Gürbey İleri’nin
canlandırdıkları karakterler bir sahnede yüzük tak-
tı. Yüzükleri So Chic markasından temin ettik. An-
cak işimiz sadece iki yüzük temin etmekle bitmedi.
Çünkü o yüzüklerden toplamda dört adet sipariş
vermemiz gerekiyordu. Senaryo gereği yüzüklerin
denize atılması gerektiğinden aynı yüzükleri mar-
kadan istedik. “Şu an için aynısından elimizde yok.
Merkezimize bakalım” dediklerinde ürünün bir an
önce bulunması için firmalarla irtibata geçiyorum.
Sonuçta zamanla yarışıyoruz. Başka bir sahnede
karakterin kostümü zarar görecekse aynı kıyafetin
yedeğini mutlaka bulunduruyoruz. Bunun için de
çok uğraşıyoruz.
“Markaların Dizilere Sponsor Olması
Her İki Tarafa da Büyük Katkı Sağlıyor”
Markaların dizi ve filmlere sponsor olması onlara
ne gibi fayda sağlıyor?
Bir dizi ortalama 90 dakika sürüyor ve kullanılan
kostümler 90 dakika boyunca karakterin üzerinde
kalıyor. Sonuçta firmaların reklam için ayırdıkları
bütçeleri belli. Markalar bu sayede inanılmaz satış
yapıyor. O nedenle markaların dizilere sponsor ol-
ması her iki tarafa da büyük katkı sağlıyor. Bugüne
kadar Armani, Beymen gibi iyi markalarla çalıştım.
Bu güçlü markalar dahi dizilere sponsor olmaya ih-
tiyaç duyuyorsa yaptığımız çalışmanın faydasını dü-
şünün artık…
Dizilerde anlatılan hikâyenin inandırıcılığı açısın-
dan oyuncuların performansları kadar senaryonun
geçtiği mekân da çok önemlidir. Yoğun tempoda
çalışılan dizi setlerini hikâyeye uygun olarak ya-
şam alanına çevirirken nasıl bir çalışma gerçek-
leştiriyorsunuz?
Genel hikâyeyi okuduktan sonra karakterlerin doğ-
duğu yer, statüleri, meslekleri, hobileri, gelir düze-
yi ve aklınıza gelebilecek daha pek çok ayrıntı göz
önünde bulundurarak sanat yönetmenleri ve kos-
tüm ekibi ile toplantılar yapılıyor. Bu toplantılarda se-
naryonun geçtiği mekânlar ve karakterlerin kostüm-
leri analiz edilerek karar veriliyor. Ayrıca hikâyenin
geçtiği mekândaki dekorda bütünlük sağlamak adı-
na bir markaya ait üçlü koltuk kullanıldıysak yanına
gelecek diğer koltuğun da aynı markaya ait olması-
na dikkat ediyorum.
Ekrandaki hangi dizilere marka ve sponsor sorum-
luluğu yapıyorsunuz?
Star Tv’de yayınlanan “Kaderimin Yazıldığı Gün” ve
“Gönül İşleri”, Kanal D’de yayınlanan “Poyraz Ka-
rayel” ve ATV ekranlarında
seyirciyle buluşan “Kara Ek-
mek” adlı dizilere marka ve
sponsor sorumluluğu yap-
maktayım.
“Markaları ve
Tasarımcıları Analiz
Ederek Doğru
Markaları Doğru
Karakterle
Eşleştiriyorum”
Günümüzde
dizilerdeki
oyuncuların giydikleri kı-
yafetler de izleyenler tara-
fından yakından takip edi-
liyor, hatta modayı onlar
belirliyor diyebiliriz. Oyun-
cuların dikkat çeken kos-
tümlerini temin ederken
nelere dikkat ediyorsunuz?
Karakterlerin
kullandığı
markalar çok önemlidir.
Çünkü karakterin statüsü,
duruşu, hayata bakışı gibi
tüm kıstasları kostümlerine
yansıtmak gerekir. Ayrıca
son zamanlarda insanlar
dizileri ve filmleri izlerken adeta yaşıyorlar. Dizilerde
kullanılan kostümler ve dekorlar yapımların önüne o
kadar çok geçti ki hiç tutmayacağını düşündüğünüz
diziler bile “Oyuncunun kostümü, tarzı ne kadar gü-
zel” diye izleniyor. Karakterlerin kostümleri, mekânın
dekoru kadar önemli oluyor. Bunun için markaları ve
tasarımcıları analiz ederek doğru markaları doğru
karakterle eşleştiriyorum. Aynı zamanda karakter-
lerin kostümlerinde bütünlük sağlamak için alt-üst
kombinlerini aynı markalardan yapıyorum. Çoğu di-
zide parasızlıktan dolayı karakterlerin kıyafetlerinde
bu bütünlüğü göremezsiniz. Yapımcıların, oyuncula-
rın, çalıştığım markaların memnuniyeti benim için
çok önemli ve özeldir. Uzun zamandır en iyi işlerde
hizmet veriyorum. En iyi firmalarla çalışarak her ver-
diğim sözün arkasında durmaktayım. Sadece zengin
“Diziler için sponsor sağlarken kim mobilya
ya da kostüm veriyorsa onu almıyorum.
İşime olan saygımdan dolayı sadece marka
ayarlamakla kalmıyorum insanları da doğru
bir şekilde yönlendirmeye dikkat ediyorum.”
119
“‘Kaderimin Yazıldığı Gün’ dizisinde Hatice Şendil’in canlandırdığı
karakterin kafesi için kullanılacak objelerde kendi evim için
yaptırdığım tablolardan esinlendim ve dekor için o tabloların
çiçekli olanlarından kullandık.”




