Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  121 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 121 / 260 Next Page
Page Background

röportaj

bulunduruluyor. Günümüzde gerçek hayatta varlıklı,

zengin başarılı kişiler kostümlerine, markalarına na-

sıl dikkat ediyorlarsa dizilerde de bu özeni ve inan-

dırıcılığı yakalamamız gerekmektedir. Oyuncunun

giydiği kostümden oturacağı koltuğa hatta kahve

içeceği fincana kadar önem göstermekteyiz. İzleyi-

ciler her şeye duyarlı ve dikkat ediyorlar. Sizlerin de

bildiği gibi artık diziler oyuncuların giydiği kostümler

ve dekorlar için izlenmektedir. Diziler için sponsor

sağlarken kim mobilya ya da kostüm veriyorsa onu

almıyorum. İşime olan saygım-

dan dolayı sadece marka ayar-

lamakla kalmıyorum insanları da

doğru bir şekilde yönlendirmeye

dikkat ediyorum. Sektörde bu işi

bilinçsizce yapan birçok kişi var.

Bu insanlar birkaç sene sonra

yok olup gidiyorlar.

“Karakterlerin

Kostümlerinin

Birbiriyle Çakışmaması

İçin Karakterin Tarzını

Tahlil Ediyorum”

Yeni Türk firmalarının koleksi-

yonlarını yakından takip edi-

yorsunuz ve aynı zamanda da

tamamen senaryonun içine gi-

rip karakterleri de analiz etmiş

oluyorsunuz değil mi?

Tabii, örneğin bir karakter ultra

lüks mü, tasarım mı, hazır giyim

mi, bohem mi yoksa romantik mi

giyinir diye düşünüyorum. Senar-

yoyu okuduğum zaman karakter-

lerin kostümlerinin birbiriyle çar-

pışmaması için karakterin tarzını

tahlil ediyorum. Eğer bir karakter

için düz kesimli kıyafetler kullanılıyorsa diğer karak-

ter için hareketli parçalar tercih ediyorum.

Peki, sponsorlarla çalışırken nelere dikkat ediyor-

sunuz?

Uzun yıllar bu işi yaptığım ve yapacağım için işime

gösterdiğim önemi birlikte çalıştığım firmalar için

de gösteriyorum. Her işte olduğu gibi bizim işimizin

de bazı prosedürler var. Her adımımızı sözleşmeler

doğrultusunda atıyoruz. Yaptığım bütün işlere şir-

ketimde çalışan kendi kostüm ekibimi yerleştirdim.

Birçok firma ile iadeli olarak çalışıyoruz. Çalıştığımız

her firmanın belirlemiş olduğu haftalık alımlardan

oyuncuların giyecekleri kostümleri belirliyoruz. Örne-

ğin Burçin Terzioğlu için bir firmanın belirlediği 10

parça ürünü alarak 10 gün boyunca kullanıyorum. O

ürünleri kuru temizlemeye gönderdikten sonra iade

edip başka kostümler alıyorum. “Kaderimin Yazıldı-

ğı Gün” adlı dizide Hatice Şendil ile Gürbey İleri’nin

canlandırdıkları karakterler bir sahnede yüzük tak-

tı. Yüzükleri So Chic markasından temin ettik. An-

cak işimiz sadece iki yüzük temin etmekle bitmedi.

Çünkü o yüzüklerden toplamda dört adet sipariş

vermemiz gerekiyordu. Senaryo gereği yüzüklerin

denize atılması gerektiğinden aynı yüzükleri mar-

kadan istedik. “Şu an için aynısından elimizde yok.

Merkezimize bakalım” dediklerinde ürünün bir an

önce bulunması için firmalarla irtibata geçiyorum.

Sonuçta zamanla yarışıyoruz. Başka bir sahnede

karakterin kostümü zarar görecekse aynı kıyafetin

yedeğini mutlaka bulunduruyoruz. Bunun için de

çok uğraşıyoruz.

“Markaların Dizilere Sponsor Olması

Her İki Tarafa da Büyük Katkı Sağlıyor”

Markaların dizi ve filmlere sponsor olması onlara

ne gibi fayda sağlıyor?

Bir dizi ortalama 90 dakika sürüyor ve kullanılan

kostümler 90 dakika boyunca karakterin üzerinde

kalıyor. Sonuçta firmaların reklam için ayırdıkları

bütçeleri belli. Markalar bu sayede inanılmaz satış

yapıyor. O nedenle markaların dizilere sponsor ol-

ması her iki tarafa da büyük katkı sağlıyor. Bugüne

kadar Armani, Beymen gibi iyi markalarla çalıştım.

Bu güçlü markalar dahi dizilere sponsor olmaya ih-

tiyaç duyuyorsa yaptığımız çalışmanın faydasını dü-

şünün artık…

Dizilerde anlatılan hikâyenin inandırıcılığı açısın-

dan oyuncuların performansları kadar senaryonun

geçtiği mekân da çok önemlidir. Yoğun tempoda

çalışılan dizi setlerini hikâyeye uygun olarak ya-

şam alanına çevirirken nasıl bir çalışma gerçek-

leştiriyorsunuz?

Genel hikâyeyi okuduktan sonra karakterlerin doğ-

duğu yer, statüleri, meslekleri, hobileri, gelir düze-

yi ve aklınıza gelebilecek daha pek çok ayrıntı göz

önünde bulundurarak sanat yönetmenleri ve kos-

tüm ekibi ile toplantılar yapılıyor. Bu toplantılarda se-

naryonun geçtiği mekânlar ve karakterlerin kostüm-

leri analiz edilerek karar veriliyor. Ayrıca hikâyenin

geçtiği mekândaki dekorda bütünlük sağlamak adı-

na bir markaya ait üçlü koltuk kullanıldıysak yanına

gelecek diğer koltuğun da aynı markaya ait olması-

na dikkat ediyorum.

Ekrandaki hangi dizilere marka ve sponsor sorum-

luluğu yapıyorsunuz?

Star Tv’de yayınlanan “Kaderimin Yazıldığı Gün” ve

“Gönül İşleri”, Kanal D’de yayınlanan “Poyraz Ka-

rayel” ve ATV ekranlarında

seyirciyle buluşan “Kara Ek-

mek” adlı dizilere marka ve

sponsor sorumluluğu yap-

maktayım.

“Markaları ve

Tasarımcıları Analiz

Ederek Doğru

Markaları Doğru

Karakterle

Eşleştiriyorum”

Günümüzde

dizilerdeki

oyuncuların giydikleri kı-

yafetler de izleyenler tara-

fından yakından takip edi-

liyor, hatta modayı onlar

belirliyor diyebiliriz. Oyun-

cuların dikkat çeken kos-

tümlerini temin ederken

nelere dikkat ediyorsunuz?

Karakterlerin

kullandığı

markalar çok önemlidir.

Çünkü karakterin statüsü,

duruşu, hayata bakışı gibi

tüm kıstasları kostümlerine

yansıtmak gerekir. Ayrıca

son zamanlarda insanlar

dizileri ve filmleri izlerken adeta yaşıyorlar. Dizilerde

kullanılan kostümler ve dekorlar yapımların önüne o

kadar çok geçti ki hiç tutmayacağını düşündüğünüz

diziler bile “Oyuncunun kostümü, tarzı ne kadar gü-

zel” diye izleniyor. Karakterlerin kostümleri, mekânın

dekoru kadar önemli oluyor. Bunun için markaları ve

tasarımcıları analiz ederek doğru markaları doğru

karakterle eşleştiriyorum. Aynı zamanda karakter-

lerin kostümlerinde bütünlük sağlamak için alt-üst

kombinlerini aynı markalardan yapıyorum. Çoğu di-

zide parasızlıktan dolayı karakterlerin kıyafetlerinde

bu bütünlüğü göremezsiniz. Yapımcıların, oyuncula-

rın, çalıştığım markaların memnuniyeti benim için

çok önemli ve özeldir. Uzun zamandır en iyi işlerde

hizmet veriyorum. En iyi firmalarla çalışarak her ver-

diğim sözün arkasında durmaktayım. Sadece zengin

“Diziler için sponsor sağlarken kim mobilya

ya da kostüm veriyorsa onu almıyorum.

İşime olan saygımdan dolayı sadece marka

ayarlamakla kalmıyorum insanları da doğru

bir şekilde yönlendirmeye dikkat ediyorum.”

119

“‘Kaderimin Yazıldığı Gün’ dizisinde Hatice Şendil’in canlandırdığı

karakterin kafesi için kullanılacak objelerde kendi evim için

yaptırdığım tablolardan esinlendim ve dekor için o tabloların

çiçekli olanlarından kullandık.”