Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  377 / 388 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 377 / 388 Next Page
Page Background

PEKİ, AMA NASIL GELİŞTİRİLDİ?

“ID Yazılım” firması bünyesinde yıllar boyunca “Wol-

fenstein”, “Doom”, “Heretic, “Hexen”, “Quake” ve

“Rage” gibi oyunları geliştirip, oyun tarihine FPS

türünü armağan eden John Carmack, hem konsol-

larda hem de bilgisayarlarda, sınırları belli bir yansı

(monitör) aracılığı ile oyuncuların ortamı görmeye

çalışmasını yetersiz buluyordu. Her ne kadar yıllar

geçtikçe ölçüleri büyüyen yansılar (90’larda 14 inç

ve günümüzde yaygın olarak 21 ila 24 inç kullanılı-

yor) teknoloji tutkunlarına “orada olma” tecrübesini

tam olarak yansıtamıyordu. Son 4-5 yılda taşınabilir

iletişim teknolojilerin yaygınlaşması ve buna bağlı

üretim maliyetlerinin düşmesi ile John Carmack ar-

tık uygun maliyetli sanal gerçeklik gözlüklerinin ge-

liştirilebileceğine kanaat getirdi. İlk prototiplerinde

yüksek gecikme süreleri sorunu ile karşılaşan Car-

mack, sinyal aktarım aygıtlarında yaptığı bazı gün-

cellemeler ile görüntünün akıcı bir biçimde gözlüğe

yansımasını sağladı. Kendi ilk kullanılabilir örneğinin

maliyeti 500 Dolar civarındayken, sonrasında seri

üretim ve bazı parçaların tedarik kanallarının değiş-

teknoloji

375

Başlık içinde her iki göz için ayrı görüntü

veren ve anlam olarak ta zaten “Ayrık

Göz” anlamına gelen Oculus Rift. Zaman

içinde adının uzunluğundan dolayı “Rift”

olarak anılmaya başladı. 2014 ortasına

doğru zincir elektronik ürün mağaza-

larında satışa çıkması beklenen ürün,

kickstarter’da çoktan 2,437,000 Dolar’lık

satışı gerçekleştirmiş bulunuyor. Oturma

odalarımızın vazgeçilmez bir parçası

olmak için emin adımlarla gelen Rift,

oyun, film ve çoklu ortam deneyimlerimizi

tamamen değiştirecek.

Kısaca RIFT:

tirilmesi sayesinde 250 Dolar’ın altına inmeyi başar-

dı. Bugün halen kickstarter üzerinde 300$ karşılı-

ğında cihaz + yanında hediye Doom3 BFG edition

satın alınabilmektedir.

http://www.kickstarter.com

NEDEN BU KADAR

HEYECAN YARATIYOR?

Her şeyden önce doğal 3 boyut görüşü sağlaması ve

evlerimizde kullandığımız 3 boyutlu televizyonlar gibi

tek bir yöne değil, 360 derece her yöne özgürce ba-

kabilme olanağı vermesi nedeniyle. Bu sayede kulla-

nıcılar ortamda özgürce hareket ederek her görsel

güzelliğin tadını çıkarıp, uygulamanın izin verdiği öl-

çüde bütün etkileşimlere girebiliyorlar.

Ayrıca üzerinde barındırdığı HDMI, USB ve DVI bağ-

lantılar sayesinde sahip olduğumuz cihazlarla kolay-

lıkla bağlayabileceğiz.

İlk tasarım modeli her ne kadar 1280 X 800 çözü-

nürlük sunsa da, 21 Ekim tarihinde geliştirici ekipten

Brendan Iribe, önümüzdeki zamanda Oculus Rift’in

4K çözünürlüğe çıkacağı müjdesini verdi.

An itibariyle resmi olarak yalnızca bilgisayarlara, cep

telefonlarına ve tabletlere bağlanabilse de youtube,

kinect ve playstation move kombinasyonlu video’lar

ile dolmuş durumda. Valve firması 2014’te çıkaraca-

ğı Steam Box bilgisayarlarında Oculus Rift’e destek

vereceğini çoktan açıkladı bile.

John Carmack tarafından geliştirilen cihaz, tanıtımının ya-

pıldığı tüm fuarlarda sunduğu muhteşem görsel tecrübe ile

oturma odalarını bu cihazla tamamlamak isteyenler için göz

doldurmuştu.