PEKİ, AMA NASIL GELİŞTİRİLDİ?
“ID Yazılım” firması bünyesinde yıllar boyunca “Wol-
fenstein”, “Doom”, “Heretic, “Hexen”, “Quake” ve
“Rage” gibi oyunları geliştirip, oyun tarihine FPS
türünü armağan eden John Carmack, hem konsol-
larda hem de bilgisayarlarda, sınırları belli bir yansı
(monitör) aracılığı ile oyuncuların ortamı görmeye
çalışmasını yetersiz buluyordu. Her ne kadar yıllar
geçtikçe ölçüleri büyüyen yansılar (90’larda 14 inç
ve günümüzde yaygın olarak 21 ila 24 inç kullanılı-
yor) teknoloji tutkunlarına “orada olma” tecrübesini
tam olarak yansıtamıyordu. Son 4-5 yılda taşınabilir
iletişim teknolojilerin yaygınlaşması ve buna bağlı
üretim maliyetlerinin düşmesi ile John Carmack ar-
tık uygun maliyetli sanal gerçeklik gözlüklerinin ge-
liştirilebileceğine kanaat getirdi. İlk prototiplerinde
yüksek gecikme süreleri sorunu ile karşılaşan Car-
mack, sinyal aktarım aygıtlarında yaptığı bazı gün-
cellemeler ile görüntünün akıcı bir biçimde gözlüğe
yansımasını sağladı. Kendi ilk kullanılabilir örneğinin
maliyeti 500 Dolar civarındayken, sonrasında seri
üretim ve bazı parçaların tedarik kanallarının değiş-
teknoloji
375
Başlık içinde her iki göz için ayrı görüntü
veren ve anlam olarak ta zaten “Ayrık
Göz” anlamına gelen Oculus Rift. Zaman
içinde adının uzunluğundan dolayı “Rift”
olarak anılmaya başladı. 2014 ortasına
doğru zincir elektronik ürün mağaza-
larında satışa çıkması beklenen ürün,
kickstarter’da çoktan 2,437,000 Dolar’lık
satışı gerçekleştirmiş bulunuyor. Oturma
odalarımızın vazgeçilmez bir parçası
olmak için emin adımlarla gelen Rift,
oyun, film ve çoklu ortam deneyimlerimizi
tamamen değiştirecek.
Kısaca RIFT:
tirilmesi sayesinde 250 Dolar’ın altına inmeyi başar-
dı. Bugün halen kickstarter üzerinde 300$ karşılı-
ğında cihaz + yanında hediye Doom3 BFG edition
satın alınabilmektedir.
http://www.kickstarter.comNEDEN BU KADAR
HEYECAN YARATIYOR?
Her şeyden önce doğal 3 boyut görüşü sağlaması ve
evlerimizde kullandığımız 3 boyutlu televizyonlar gibi
tek bir yöne değil, 360 derece her yöne özgürce ba-
kabilme olanağı vermesi nedeniyle. Bu sayede kulla-
nıcılar ortamda özgürce hareket ederek her görsel
güzelliğin tadını çıkarıp, uygulamanın izin verdiği öl-
çüde bütün etkileşimlere girebiliyorlar.
Ayrıca üzerinde barındırdığı HDMI, USB ve DVI bağ-
lantılar sayesinde sahip olduğumuz cihazlarla kolay-
lıkla bağlayabileceğiz.
İlk tasarım modeli her ne kadar 1280 X 800 çözü-
nürlük sunsa da, 21 Ekim tarihinde geliştirici ekipten
Brendan Iribe, önümüzdeki zamanda Oculus Rift’in
4K çözünürlüğe çıkacağı müjdesini verdi.
An itibariyle resmi olarak yalnızca bilgisayarlara, cep
telefonlarına ve tabletlere bağlanabilse de youtube,
kinect ve playstation move kombinasyonlu video’lar
ile dolmuş durumda. Valve firması 2014’te çıkaraca-
ğı Steam Box bilgisayarlarında Oculus Rift’e destek
vereceğini çoktan açıkladı bile.
John Carmack tarafından geliştirilen cihaz, tanıtımının ya-
pıldığı tüm fuarlarda sunduğu muhteşem görsel tecrübe ile
oturma odalarını bu cihazla tamamlamak isteyenler için göz
doldurmuştu.




