Table of Contents Table of Contents
Previous Page  374 / 388 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 374 / 388 Next Page
Page Background

kitap

372

Sen: Bu kitap neyi anlat

ı

r?

Ben: Onu anlat

ı

r. U

ğ

runda ölüme bile gidece-

ğ

imiz bir adam

ı

n; seni tan

ı

madan, senin için

neler yapt

ığı

n

ı

… Belki de seni anlat

ı

yordur bu

kitap. Karar senin. Ad

ı

n

ı

bulamayacaks

ı

n hiçbir

sayfada, üzgünüm. Bilmedi

ğ

in bir gerçe

ğ

e sen

isim ver yeniden. Benim bu kitapla yapt

ığı

m

gibi.

ùş

in kötü taraf

ı

kar

şı

mda olsayd

ı

ve “Senin hak-

k

ı

nda kitap yazaca

ğı

m” deseydim çok k

ı

zard

ı

.

“Sak

ı

n bunu yapma ‘çocuk’, beni gerçekten

tan

ı

d

ı

ysan yapman gerekeni bilirsin” derdi. Ben

de yapmam gerekeni yapt

ı

m. Bu kitap, onu

henüz okumayacak olan çocuklar için yaz

ı

ld

ı

.

Onlar

ı

n hayat

ı

ndakilere, ö

ğ

retmenlere, e

ğ

it-

menlere, anne babalara… O bunu isterdi; bir

yolunu bulmam

ı

. Bir uça

ğı

n kanatlar

ı

alt

ı

ndaki

çocuklar

ı

m

ı

z için… Sadece kendi çocuklar

ı

m

ı

z

için de

ğ

il, tüm dünya çocuklar

ı

için…

Bu kitab

ı

bitirdi

ğ

inde ikimizi de tesadüf diye bir

ş

eyin olmad

ığı

na inand

ı

rmay

ı

sak

ı

n unutma.

Bir tanesinin bile hayat

ı

na dokunabilirsen

tamamd

ı

r. Böylelikle as

ı

l hikâye son sayfadan

sonra ba

ş

layacak. Sadece gülümse ve arkana

bile bakma art

ı

k. Çünkü hikâyenin sonunu o

çocuklar yazacak.

Re

ş

ad Ekrem Koçu, Patrona Halil’de Osmanl

ı

ù

mparatorlu

ğ

u’nun hem ‘lüks’ hem de ‘ayd

ı

n-

lanma’ anlam

ı

nda en parlak, en

ışı

lt

ı

l

ı

ça

ğı

olan

Lale Devri’ni ve bu devri sona erdiren kanl

ı

ayaklanmay

ı

bütün cepheleri ve bütün ki

ş

ile-

riyle ele alm

ış

t

ı

. Yazar, ‘Esirciba

şı

’nda ise bir

buçuk as

ı

rdan beri güzel insan al

ı

m sat

ı

m

ı

yla

geçinen bir ailenin servet ve görgü miras

ı

-

na konmu

ş

olan Esirciba

şı

Muhsin Çelebi’yi

ve onun Çingene k

ı

z

ı

Bal’a a

ş

k

ı

n

ı

anlat

ı

yor.

Re

ş

ad Ekrem Koçu’nun usta kaleminden, Lale

Devri’nde geçen ve Patrona Halil

ù

syan

ı

’yla

yar

ı

da kalan ac

ı

kl

ı

bir a

ş

k hikâyesi.

Kad

ı

n

ı

n sadece edebiyatta de

ğ

il, hayatta

da yok say

ı

ld

ığı

dönemlerden geçti insanl

ı

k.

E

ğ

itim, kültür, i

ş

, kazanç, hatta ya

ş

am haklar

ı

elinden al

ı

nan kad

ı

nlar, erkek egemen bu dün-

yada bazen durumu kabullenerek, bazen canla-

r

ı

pahas

ı

na mücadele ederek, bazen de erkek

rollerine bürünerek ya

ş

ad

ı

lar. Erkek egemen

toplum, kad

ı

n

ı

n gücünden habersiz, üretken-

li

ğ

inden kayg

ı

l

ı

, yarat

ı

c

ı

l

ığı

ndan ku

ş

kuluydu.

Virginia Woolf, feminist dü

ş

üncenin ba

ş

ucu

kitaplar

ı

ndan olan ‘Kendine Ait Bir Oda’da i

ş

te

bu dü

ş

ünce yap

ı

s

ı

n

ı

ele al

ı

yor. Kad

ı

nlar, yarat

ı

c

ı

ürünler ortaya koyamaz m

ı

, yoksa tek sorun bu-

nun için kendilerine f

ı

rsat verilmemesi midir?

Shakespeare’in yazar bir k

ı

z karde

ş

i olsayd

ı

neler ya

ş

ard

ı

? Kad

ı

n

ı

n yarat

ı

c

ı

yaz

ı

n üretmesi

için neye ihtiyac

ı

vard

ı

r? Maddi güç? Yarat

ı

c

ı

zeka? Fikir özgürlü

ğ

ü? Kendine ait bir oda?

Haz

ı

rlayan: Sevda Kama

Heyecanla Okuyacağınız ve

Soğuk Kış Günlerinde

Size Keyifli Birer

Arkadaş Olacak

Birbirinden

Güzel Kitaplar

Yeni Yılın İlk Aylarında Raflardaki Yerlerini Almış Olarak

Bizleri Bekliyor…

Gölge - Ahmet Naç

“Okulunu Boyayan

Öğretmen” Gölge İle

Geliyor

Esircibaşı -

Reşad Ekrem Koçu

Lale Devri’nde

Bir Aşk Romanı

Kendine Ait Bir Oda -

VirginiaWoolf

Yazarın Yaratma

Sürecinin Öyküsü