Table of Contents Table of Contents
Previous Page  76 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 76 / 260 Next Page
Page Background

tasarım

74

B

ir diğer yol ise bazen fonksiyonellik bazen de estetik

güzellik kaygısıyla doğadaki bazı organik ya da inor-

ganik materyalin mobilyanın tasarımında belirleyici

unsurlar olarak kullanılmasıdır. Geyik boynuzları (ya da o

form verilmiş ahşap, plastik v.b.) kullanılan ve bize bakar

bakmaz geyiği hatırlatması istenen çoğunlukla İskandinav

mobilya ekolünü yansıtan ürünler ile çeşitli hayvan post-

larının ya da kırpıntı kumaşların döşemelik ya da tamam-

layıcı ürün olarak kullanıldığı mobilyalar bu kapsamda

değerlendirilebilir. Albert Friedrich 1800’lerin sonunda bu

alanda bir efsaneyken, 1950’lerde Hans J. Wegner malzeme

çeşitliğine giderek özgünlük sağlamış, bugün Tokujin Yos-

hioka fikri bambaşka bir noktaya taşımıştır.

Doğal Malzemelerle

Doğaya Atıfta

Bulunmak