tasarım
74
B
ir diğer yol ise bazen fonksiyonellik bazen de estetik
güzellik kaygısıyla doğadaki bazı organik ya da inor-
ganik materyalin mobilyanın tasarımında belirleyici
unsurlar olarak kullanılmasıdır. Geyik boynuzları (ya da o
form verilmiş ahşap, plastik v.b.) kullanılan ve bize bakar
bakmaz geyiği hatırlatması istenen çoğunlukla İskandinav
mobilya ekolünü yansıtan ürünler ile çeşitli hayvan post-
larının ya da kırpıntı kumaşların döşemelik ya da tamam-
layıcı ürün olarak kullanıldığı mobilyalar bu kapsamda
değerlendirilebilir. Albert Friedrich 1800’lerin sonunda bu
alanda bir efsaneyken, 1950’lerde Hans J. Wegner malzeme
çeşitliğine giderek özgünlük sağlamış, bugün Tokujin Yos-
hioka fikri bambaşka bir noktaya taşımıştır.
Doğal Malzemelerle
Doğaya Atıfta
Bulunmak




