dekoratöre sorun
Açık, dekoratif ve fonksiyonel...
Kalabalık ve mutlu...
Açık ofis dahi olsa, hiyerarşik bir düzen olması
kaçınılmazdır. Bu düzeni kullanılan mobilyaların
renklerinde yapılacak değişikliklerle vurgulamak
mümkün...
Depolama, her departmanın aradığı evrak ya
da bilgiye kolayca ulaşmasını sağlayacak ve
diğer çalışanları rahatsız etmeyecek şekilde
planlanmalıdır.
23
Özellikle açık ofislerde aydınlatma konusu, üzerinde durulması gereken
bir konudur. İyi planlanmış, fonksiyonel bir aydınlatma sistemi hem ça-
lışanları mutlu edecektir hem de ofise gelen müşteri ve ziyaretçileriniz
üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır. Ofisinizin kimyasına ve yaptığınız işin
niteliğine göre seçeceğiniz genel ve lokal aydınlatma elemanları şıklık,
fonksiyonellik ve firmayı yansıtması açısından önem arz ederler. Ofisinizin
genel aydınlatmasında, son dönemlerde oldukça tercih edilen tasarruflu
aydınlatma elemanlarından faydalanabilirsiniz. Açık ofis ortamları aydınlık
ve her detayın net görülebildiği alanlar olmalıdır. Çünkü aydınlık ve ferah
bir ortam çalışanlar üzerinde olumlu etki yaratır. Loş ve kasvetli bir ofiste
kimsenin yaptığı işte verimli olması beklenemez.
Departmanlarına göre açık, yarı açık ve kapalı alanları belirledikten sonra
ortak kullanımda yerini alacak mobilyalar da doğru seçilmelidir. Mobilya
seçiminde hem ofisin işleyiş tarzı ve yapılan iş hem de sizin kişisel ter-
cihleriniz doğrudan etkili olacaktır. Kullanışlı, iç içe geçmemiş, ferah bir
çalışma ortamı için metrekarenin de çok önemli olduğunu unutmamak
gerekir. Bu nedenle ofisinizin büyüklüğüne uygun, aynı zamanda birkaç ki-
şinin kullanabileceği ve kimsenin kimseyi rahatsız etmeyeceği mobilyalar
seçilmelidir. Çalışma masaları, oturma grupları vs... Seçimleri doğru yapıl-
mış mobilyaların ekip çalışmasına ve çalışanların motivasyonuna olumlu
etkisi olacaktır.
Yine ortak kullanımdaki misafir alanları, diğer çalışanların alanlarına taş-
mamalı ve kimseyi rahatsız etmeyecek şekilde planlanmalıdır. Sorunuzu
cevaplamaya başladığım ilk cümlelerimde de söylediğim gibi, siz çok ciddi
bir telefon görüşmesi yaparken yan masada güncel hayattan bahsedil-
mesi motivasyon kaybınıza sebep olacaktır. Ofisinizin çalışma sistemine
göre, eğer bir depolama ihtiyacı varsa bunun da çok iyi planlanması ge-
rekir. Her departman için ayrı bir depolama ya da açık ortak kullanımda
tek depolama yapılabilir. Ancak genel depolama yapılırsa bilgi ve dosya
gizliliğinden bahsetmek pek mümkün olmayacaktır.
Ofisin genel dekorasyonunda taşınmazlar dediğimiz tavanlar,duvarlar, ze-
min vs. hepsi bir bütün içinde ele alınmalı ve mobilya dekorasyonuyla bir
uyum içinde olmalıdır. Size ve 14 kişilik çalışma arkadaşlarınıza huzurlu
ve verimli bir çalışma ortamı dilerim.
Ofisin bölmelere ayrılmasına sıcak bakmadığınızı biliyorum. Ancak bir ya
da iki departman için bu şekilde bir planlamaya gidilebilir. Doğal olarak
her departman için ayırdığınız bölümün kendi içinde dekore edilmesi, mo-
bilya seçimlerinin departmanlara uygun olması; ancak genel görüntüden
çok da kopuk olmaması gerekir. Çok özel bir departman ise tasarım, uy-
gulama ya da müşteri görüşmeleri departmanı gibi, (örnekler çoğaltıla-
bilir) iç dekorasyonda farklı uygulamalar yapılabilir. Tabii o departmanda
çalışacak arkadaşlarınızın fikirlerini de alarak ortaya koyacağınız dekoras-
yon hem sizi hem onları mutlu edecektir.
E
E
F
F
G
G
H
H
J
J
I
I




