Table of Contents Table of Contents
Previous Page  25 / 372 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 25 / 372 Next Page
Page Background

dekoratöre sorun

Açık, dekoratif ve fonksiyonel...

Kalabalık ve mutlu...

Açık ofis dahi olsa, hiyerarşik bir düzen olması

kaçınılmazdır. Bu düzeni kullanılan mobilyaların

renklerinde yapılacak değişikliklerle vurgulamak

mümkün...

Depolama, her departmanın aradığı evrak ya

da bilgiye kolayca ulaşmasını sağlayacak ve

diğer çalışanları rahatsız etmeyecek şekilde

planlanmalıdır.

23

Özellikle açık ofislerde aydınlatma konusu, üzerinde durulması gereken

bir konudur. İyi planlanmış, fonksiyonel bir aydınlatma sistemi hem ça-

lışanları mutlu edecektir hem de ofise gelen müşteri ve ziyaretçileriniz

üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır. Ofisinizin kimyasına ve yaptığınız işin

niteliğine göre seçeceğiniz genel ve lokal aydınlatma elemanları şıklık,

fonksiyonellik ve firmayı yansıtması açısından önem arz ederler. Ofisinizin

genel aydınlatmasında, son dönemlerde oldukça tercih edilen tasarruflu

aydınlatma elemanlarından faydalanabilirsiniz. Açık ofis ortamları aydınlık

ve her detayın net görülebildiği alanlar olmalıdır. Çünkü aydınlık ve ferah

bir ortam çalışanlar üzerinde olumlu etki yaratır. Loş ve kasvetli bir ofiste

kimsenin yaptığı işte verimli olması beklenemez.

Departmanlarına göre açık, yarı açık ve kapalı alanları belirledikten sonra

ortak kullanımda yerini alacak mobilyalar da doğru seçilmelidir. Mobilya

seçiminde hem ofisin işleyiş tarzı ve yapılan iş hem de sizin kişisel ter-

cihleriniz doğrudan etkili olacaktır. Kullanışlı, iç içe geçmemiş, ferah bir

çalışma ortamı için metrekarenin de çok önemli olduğunu unutmamak

gerekir. Bu nedenle ofisinizin büyüklüğüne uygun, aynı zamanda birkaç ki-

şinin kullanabileceği ve kimsenin kimseyi rahatsız etmeyeceği mobilyalar

seçilmelidir. Çalışma masaları, oturma grupları vs... Seçimleri doğru yapıl-

mış mobilyaların ekip çalışmasına ve çalışanların motivasyonuna olumlu

etkisi olacaktır.

Yine ortak kullanımdaki misafir alanları, diğer çalışanların alanlarına taş-

mamalı ve kimseyi rahatsız etmeyecek şekilde planlanmalıdır. Sorunuzu

cevaplamaya başladığım ilk cümlelerimde de söylediğim gibi, siz çok ciddi

bir telefon görüşmesi yaparken yan masada güncel hayattan bahsedil-

mesi motivasyon kaybınıza sebep olacaktır. Ofisinizin çalışma sistemine

göre, eğer bir depolama ihtiyacı varsa bunun da çok iyi planlanması ge-

rekir. Her departman için ayrı bir depolama ya da açık ortak kullanımda

tek depolama yapılabilir. Ancak genel depolama yapılırsa bilgi ve dosya

gizliliğinden bahsetmek pek mümkün olmayacaktır.

Ofisin genel dekorasyonunda taşınmazlar dediğimiz tavanlar,duvarlar, ze-

min vs. hepsi bir bütün içinde ele alınmalı ve mobilya dekorasyonuyla bir

uyum içinde olmalıdır. Size ve 14 kişilik çalışma arkadaşlarınıza huzurlu

ve verimli bir çalışma ortamı dilerim.

Ofisin bölmelere ayrılmasına sıcak bakmadığınızı biliyorum. Ancak bir ya

da iki departman için bu şekilde bir planlamaya gidilebilir. Doğal olarak

her departman için ayırdığınız bölümün kendi içinde dekore edilmesi, mo-

bilya seçimlerinin departmanlara uygun olması; ancak genel görüntüden

çok da kopuk olmaması gerekir. Çok özel bir departman ise tasarım, uy-

gulama ya da müşteri görüşmeleri departmanı gibi, (örnekler çoğaltıla-

bilir) iç dekorasyonda farklı uygulamalar yapılabilir. Tabii o departmanda

çalışacak arkadaşlarınızın fikirlerini de alarak ortaya koyacağınız dekoras-

yon hem sizi hem onları mutlu edecektir.

E

E

F

F

G

G

H

H

J

J

I

I