tasarımcı
43
Dünyanın en ünlü trend kahinlerinden biri olan Lidewij Edelkoort Hollan-
da School of Fine Arts’da Moda Tasarımı okudu. Eğitimi devam ederken
arkadaşlarının stil konusunda sürekli ona danışmasından hareketle mezun
olduktan sonra yapacağı işe karar verdi. Ardından “De Bijenkorf” adında
bir mağazaya moda koordinatörü olarak girip
çalışma hayatına adım attı. Sahip olduğu yete-
neğiyle gelecek sezonun moda trendlerini ön-
ceden tahmin ederek satın alma departmanını
yönlendirmeye başladı. Zamanla Hollanda’nın
bu alanda ilerlemesi için küçük bir ülke oldu-
ğuna kanaat getirerek 1975’te kendine yeni bir
yol çizip mesleğini Paris’te kendi adına bağım-
sız yapmaya başladı. Yaklaşık 45 yıldır sektö-
rün içerisinde olan Edelkoort, 1980’de Trend
Union adında bir trend ağı kurdu ve dünyadaki
sosyo-kültürel trendler üzerine yapmış olduğu
çalışmalardan elde ettiği bilgi birikimini moda,
tekstil, otomotiv, kozmetik, perakende ve gıda
gibi çeşitli sektörlerdeki danışanlarına aktar-
mak için dünyayı dolaşmaya başladı. Edelkoort Coca-Cola, Nissan, Cam-
per, Siemens, Douwe Egberts, L’Oréal, Gucci, Esprid gibi dünyaca ünlü
markalarla çalışarak şirketlere danışmanlık hizmeti veriyor. Aynı zamanda
hazırladığı dergilerle trend tahminlerini basılı hâle getiren Edelkoort, “View
on Colour” adlı dergide trendlere renk penceresinden bakıp; renklerin grafik
tasarımı, endüstriyel tasarım, ambalaj tasarımı, kozmetik ve diğer alanlarda-
ki etkisini örneklerle araştırıyor. “Bloom” adlı fotoğraf dergisinde ise trendleri
çiçeklerle ve onların imajlarının kullanımlarını analiz ederek anlatıyor. Aynı
zamanda kendi danışmanlık şirketi Studio Edelkoort’un yönetimini de ger-
çekleştiren ünlü trend kahininin hayata geçirdiği en son projelerden biri olan
“trendtablet.com” trendlerin nereden kaynaklandığını, hangi yöne doğru
geliştiğini ve günlük hayatımızı nasıl etkilediğini
gösteren bir online platform niteliğini taşıyor.
Moda ve İş Dünyası Edelkoort’un
Kehanetlerine Göre Şekilleniyor
Markalar Lidewij Edelkoort’un analizlerinden
yararlanarak yeni ürünlerinin şekillendirilmesinde,
konseptlerin oluşturulması ve uygulanmasında
ünlü trend kahininin birikimlerinden yararlanıyor.
Özellikle moda alanında gelecek trendlerini kova-
layan Edelkoort 2003 Time dergisinde “Dünyanın
moda alanında en etkili 25 kişisi”nden biri olarak
seçildi. İş dünyası tarafından çok iyi tanınan Hollan-
dalı trend analisti İngiliz tasarım dergisi i-D’nin ise
“Dünyanın en önemli 40 tasarımcısı” listesinde
yer aldı. Moda ve iş dünyasına “gelecek kahinliği” konusundaki katkılarıyla
her zaman hatırlanacak olan Lidewij Edelkoort gelecek yılların trendlerini
anlatan pek çok kitaba imza atıyor. Markalar ünlü trend analistinin kitapla-
rındaki bilgileri kendilerine göre yorumlarken tasarımcılar bu bilgileri birer
ayna gibi kendilerini değerlendirmek için kullanıyorlar. Edelkoort’un müşteri
portföyünde tüketici markalarının yanı sıra bankalar, müzeler ve şehirlerin
de bulunması yaptığı işin ciddiyetini kanıtlıyor.
Dünya çapınca konferanslara katılarak kehanetlerini insanlarla paylaşan
Lidewij Edelkoort 20 Mart’ta ZOW İstanbul Fuarı kapsamında Türkiye’ye
gelerek 2016-2017 tasarım trendlerini, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçek-
leşen basın toplantısında açıkladı. ZOW İstanbul 2015’te trendler hakkın-
da çok yönlü bilgilerini sunarken bu güne kadar Woonbeaurs, İSaloni,
Whirlpool, Prada ve Moscow Museum of Architecture gibi uluslararası
marka ve kuruluşlarla yaptığı çalışmaları ile trendlerin birçok sektörde
giderek artan önemini vurguladı.
ZOW İstanbul Fuarı Kapsamında
Türkiye’ye Geldi
Edelkoort 2003 Time dergisinde
“Dünyanın moda alanında en
etkili 25 kişisi”nden biri olarak
seçildi. İş dünyası tarafından
çok iyi tanınan Hollandalı trend
analisti İngiliz tasarım dergisi
i
-
D’nin ise “Dünyanın en önemli
40 tasarımcısı” listesinde yer aldı.




