Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  45 / 260 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 45 / 260 Next Page
Page Background

tasarımcı

43

Dünyanın en ünlü trend kahinlerinden biri olan Lidewij Edelkoort Hollan-

da School of Fine Arts’da Moda Tasarımı okudu. Eğitimi devam ederken

arkadaşlarının stil konusunda sürekli ona danışmasından hareketle mezun

olduktan sonra yapacağı işe karar verdi. Ardından “De Bijenkorf” adında

bir mağazaya moda koordinatörü olarak girip

çalışma hayatına adım attı. Sahip olduğu yete-

neğiyle gelecek sezonun moda trendlerini ön-

ceden tahmin ederek satın alma departmanını

yönlendirmeye başladı. Zamanla Hollanda’nın

bu alanda ilerlemesi için küçük bir ülke oldu-

ğuna kanaat getirerek 1975’te kendine yeni bir

yol çizip mesleğini Paris’te kendi adına bağım-

sız yapmaya başladı. Yaklaşık 45 yıldır sektö-

rün içerisinde olan Edelkoort, 1980’de Trend

Union adında bir trend ağı kurdu ve dünyadaki

sosyo-kültürel trendler üzerine yapmış olduğu

çalışmalardan elde ettiği bilgi birikimini moda,

tekstil, otomotiv, kozmetik, perakende ve gıda

gibi çeşitli sektörlerdeki danışanlarına aktar-

mak için dünyayı dolaşmaya başladı. Edelkoort Coca-Cola, Nissan, Cam-

per, Siemens, Douwe Egberts, L’Oréal, Gucci, Esprid gibi dünyaca ünlü

markalarla çalışarak şirketlere danışmanlık hizmeti veriyor. Aynı zamanda

hazırladığı dergilerle trend tahminlerini basılı hâle getiren Edelkoort, “View

on Colour” adlı dergide trendlere renk penceresinden bakıp; renklerin grafik

tasarımı, endüstriyel tasarım, ambalaj tasarımı, kozmetik ve diğer alanlarda-

ki etkisini örneklerle araştırıyor. “Bloom” adlı fotoğraf dergisinde ise trendleri

çiçeklerle ve onların imajlarının kullanımlarını analiz ederek anlatıyor. Aynı

zamanda kendi danışmanlık şirketi Studio Edelkoort’un yönetimini de ger-

çekleştiren ünlü trend kahininin hayata geçirdiği en son projelerden biri olan

“trendtablet.com” trendlerin nereden kaynaklandığını, hangi yöne doğru

geliştiğini ve günlük hayatımızı nasıl etkilediğini

gösteren bir online platform niteliğini taşıyor.

Moda ve İş Dünyası Edelkoort’un

Kehanetlerine Göre Şekilleniyor

Markalar Lidewij Edelkoort’un analizlerinden

yararlanarak yeni ürünlerinin şekillendirilmesinde,

konseptlerin oluşturulması ve uygulanmasında

ünlü trend kahininin birikimlerinden yararlanıyor.

Özellikle moda alanında gelecek trendlerini kova-

layan Edelkoort 2003 Time dergisinde “Dünyanın

moda alanında en etkili 25 kişisi”nden biri olarak

seçildi. İş dünyası tarafından çok iyi tanınan Hollan-

dalı trend analisti İngiliz tasarım dergisi i-D’nin ise

“Dünyanın en önemli 40 tasarımcısı” listesinde

yer aldı. Moda ve iş dünyasına “gelecek kahinliği” konusundaki katkılarıyla

her zaman hatırlanacak olan Lidewij Edelkoort gelecek yılların trendlerini

anlatan pek çok kitaba imza atıyor. Markalar ünlü trend analistinin kitapla-

rındaki bilgileri kendilerine göre yorumlarken tasarımcılar bu bilgileri birer

ayna gibi kendilerini değerlendirmek için kullanıyorlar. Edelkoort’un müşteri

portföyünde tüketici markalarının yanı sıra bankalar, müzeler ve şehirlerin

de bulunması yaptığı işin ciddiyetini kanıtlıyor.

Dünya çapınca konferanslara katılarak kehanetlerini insanlarla paylaşan

Lidewij Edelkoort 20 Mart’ta ZOW İstanbul Fuarı kapsamında Türkiye’ye

gelerek 2016-2017 tasarım trendlerini, İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçek-

leşen basın toplantısında açıkladı. ZOW İstanbul 2015’te trendler hakkın-

da çok yönlü bilgilerini sunarken bu güne kadar Woonbeaurs, İSaloni,

Whirlpool, Prada ve Moscow Museum of Architecture gibi uluslararası

marka ve kuruluşlarla yaptığı çalışmaları ile trendlerin birçok sektörde

giderek artan önemini vurguladı.

ZOW İstanbul Fuarı Kapsamında

Türkiye’ye Geldi

Edelkoort 2003 Time dergisinde

“Dünyanın moda alanında en

etkili 25 kişisi”nden biri olarak

seçildi. İş dünyası tarafından

çok iyi tanınan Hollandalı trend

analisti İngiliz tasarım dergisi

i

-

D’nin ise “Dünyanın en önemli

40 tasarımcısı” listesinde yer aldı.