Günümüzün internet odaklı ve sanal gerçekliğe dayalı reklam-tanıtım-
pazarlama çalışmalarının gücü ne olursa olsun hala nitelikli uluslararası
fuarlar küresel ticaretin önemli pazaryerleri olarak önemlerini koruyorlar.
Konumuz mobilya olunca bu alandaki farklı kategorilerdeki bazı fuarlara
değinip değerlendirmeye konu hususları hatırlatmakta yarar var.
Klasik fuarcılık anlayışı geçirdiği değişimlere rağmen bazı niteliklerini güç-
lendirerek sürdürmektedir. Öncelikle belirli bir ülke-şehir ve fuar alanında
aynı dönemlerde yapılması ile yer-zaman ilişkisini korumaktadır. Takiben
fuarı sadece bir tanıtım-pazarlama alanı olarak görmeyip entegre bir çok
projenin odak noktası yapma özelliği günümüz fuarcılığını yukarıda bahse-
dilen “sanal” tehdide karşı önemli oranda bağışık kılmaktadır.
Etki Alanlarına Göre Fuarlar
Mobilyaya ilişkin dünyada ve ülkemizde farklı nitelikleri ile temayüz eden
pek çok fuar mevcuttur. Kıyas ve değerlendirme kolaylığı olması açısından
mobilya fuarlarını biraz kabaca birazda karikatürize ederek sınıflandırmaya
çalışalım:
Öncelikle fuarları yerel, ulusal, bölgesel ve uluslararası diye ayırarak baş-
layalım. Bunların ilki ülke içi yerel fuarlardır ki bu örneğe uygun ülkemizde
yaklaşık on fuar yapılmaktadır. Bu tarzın önemi yerel ekonomiye katkı, yeni
filizlenen bölgesel firmaların tanıtımı, o şehir ve hinterlandına özel proje
bazlı çalışmaları ön plana çıkarabilmesidir. Dünya fuarcılığında da az sonra
ele alacağımız Almanya, Çin ve ABD ve İtalya örneklerinde vereceğimiz
182
İsaloni Örneği
Dünya Ölçeğinde Mobilya Fuarları ve
Barış Görgüç




