Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  184 / 244 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 184 / 244 Next Page
Page Background

Günümüzün internet odaklı ve sanal gerçekliğe dayalı reklam-tanıtım-

pazarlama çalışmalarının gücü ne olursa olsun hala nitelikli uluslararası

fuarlar küresel ticaretin önemli pazaryerleri olarak önemlerini koruyorlar.

Konumuz mobilya olunca bu alandaki farklı kategorilerdeki bazı fuarlara

değinip değerlendirmeye konu hususları hatırlatmakta yarar var.

Klasik fuarcılık anlayışı geçirdiği değişimlere rağmen bazı niteliklerini güç-

lendirerek sürdürmektedir. Öncelikle belirli bir ülke-şehir ve fuar alanında

aynı dönemlerde yapılması ile yer-zaman ilişkisini korumaktadır. Takiben

fuarı sadece bir tanıtım-pazarlama alanı olarak görmeyip entegre bir çok

projenin odak noktası yapma özelliği günümüz fuarcılığını yukarıda bahse-

dilen “sanal” tehdide karşı önemli oranda bağışık kılmaktadır.

Etki Alanlarına Göre Fuarlar

Mobilyaya ilişkin dünyada ve ülkemizde farklı nitelikleri ile temayüz eden

pek çok fuar mevcuttur. Kıyas ve değerlendirme kolaylığı olması açısından

mobilya fuarlarını biraz kabaca birazda karikatürize ederek sınıflandırmaya

çalışalım:

Öncelikle fuarları yerel, ulusal, bölgesel ve uluslararası diye ayırarak baş-

layalım. Bunların ilki ülke içi yerel fuarlardır ki bu örneğe uygun ülkemizde

yaklaşık on fuar yapılmaktadır. Bu tarzın önemi yerel ekonomiye katkı, yeni

filizlenen bölgesel firmaların tanıtımı, o şehir ve hinterlandına özel proje

bazlı çalışmaları ön plana çıkarabilmesidir. Dünya fuarcılığında da az sonra

ele alacağımız Almanya, Çin ve ABD ve İtalya örneklerinde vereceğimiz

182

İsaloni Örneği

Dünya Ölçeğinde Mobilya Fuarları ve

Barış Görgüç