Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  123 / 244 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 123 / 244 Next Page
Page Background

Establishe&Sons markaları için limitli sayılarda üre-

tilen masa ve kanepeler de tasarlamış. Tasarladığı

mobilyalar modüler olarak bir araya geldiklerinde

bir bütünlük oluşturuyor. Mimar, aynı zamanda

Sawaya&Moroni için de tasarımlar hazırlıyor.

Ona mimarlık hayatında ilk şans veren Vitra’nın

patronu Rolf Fehlbaum. Vitra’nın 1993 yılında

Almanya’da Weil-am-Rhein bölgesinde konumlanan

İftaiye Merkezi onun ilk bina projesiydi. Vitra’nın

mobilya tasarım ve üretim merkezi olarak planla-

nan bina bir süre itfaiye binası olarak kullanıldı.

Binada itfaiye araçları için yeterli alan olmaması

nedeniyle bugün Vitra tarafından kalıcı sergi alanı

olarak kullanılıyor.

VAR OLAN TASARIMLARI PARÇALARA BÖLÜP

DİYALEKTİK BİR ÇAĞRIŞIMLA

YENİDEN YARATIYOR

Çok farklı bir aileden gelen Hadid, sfenksleri

andıran çehresi, doğulu bakışlarıyla karizmasını

her daim koruyor. Kocaman mücevherler takan,

gösterişi seven mimar ipekli kumaşlara bayılıyor.

Siyahtan vazgeçmeyen Hadid, asimetrik kesimleri

çok seviyor ve Issey Miyake tasarımlarına hayranlık

duyuyor.

İlginç tasarımlara sahip stilettoların da koleksiyonu-

nu yapıyor. Onun tasarladığı ürünler sakız gibi. Asla

düz çizgilere sahip değiller. Dekonstrüktivizm’den

yola çıkarak yaratıyor. Yani Zaha Hadid, var olan

tasarımları parçalara bölerek, bu parçaların kendi

aralarında ve kendileriyle olan ilişkilerini analiz

ederek diyalektik bir çağrışımla yeniden yaratıyor.

Zaha Hadid’in son dönem en dikkat çeken projeleri

arasında XXI. Yüzyıl Sanat Müzesi Roma, Guang-

zhou Opera Binası Guangzhou Çin Halk Cumhuriye-

ti, Haydar Aliyev Kültür Merkezi Bakü Azerbaycan,

Londra 2012 Olimpiyatları için yapılan London

Aquatic Center, Irak Merkez Bankası ve uzay gemisi

biçimindeki Tokyo Olimpiyat Stadyumu ilk akla

gelenler.

tasarımcı

zaha hadid

121

Şeyh Zayed Köprüsü